Hej å hå.

Ja dom senaste dagarna har det varit rejält med turbulens i våran annars ganska rutinmässiga vardag.
I onsdags ringde pappa å sa att han skulle ner till Katrineholm och köpa en hund, han har letat länge och kollat på många så han hoppades att denna byracka skulle passa herrn. Han tyckte det var tråkigt att sitta och åka själv så han frågade om jag ville åka med. Jo det kan man ju ställa upp på. Han kom upp på onsdag kväll så sov han här en natt sen vid sju på torsdagsmorgonen bar det iväg. Patrick har ju sitt jippo på heden så han åkte inte med men Teo följde med. Vi åkte ner och pappa föll direkt för denna vackra skapelse. En stor sankt bernards tik på 18 månader. Jättefin och lugn. Men innan vi kom dit åkte vi vilse 4-5 ggr. Aja sen for vi glatt därifrån mot fagersta. Mitt inne i skogen så fick vi inte helt oväntat slut på bensinen för att min vise far envisades med att det skulle räcka och att vi kunde tanka på hemvägen. Aja mitt ute i ingenmansland utan nån mobil med pengar satt vi. Fick inte ens signal på gpsen så vi visste inte vilket håll det var närmast till civilisationen, vi hade inte sett ett hus sen vi åkte från hundkenneln. Hon åkte samtidigt som oss och var inte ens hemma. Efter en dryg timme åkte det förbi en man som stannade men hade inte tid att hjälpa, varför stannar man då?! Fick tag på mamma så dom skickade folk från Flen som skulle komma med bensin. Problemet var att ingen av oss hade en blekaste aning om vart vi var så det var inte lätt att förklara vart denna människa skulle åka. Tre bilar stannade på tre timmar, ingen av dom verkade veta vart vi var eller hur man kom dit eller därifrån. Utan vagn till T gick det inge vidare att börja gå heller. Det blev mörkt och jävligt kallt men sen efter ca fyra timmar lyckades Åkes kusin från Flen äntligen hitta oss. Denna underbara människa hade kört omkring på varenda liten skogsväg inom en 4 mils radie ungefär, och det kommer jag vara evigt tacksam för i hela mitt liv. Jimmy och Pappa åkte iväg och fyllde tanken med bensin, 20 minuter senare var dom tillbaka. Sen blev det raka spåret till närmaste bensinstation sen hem till Fagersta. Teo var helt underbar under denna hemska färd. Varken grina eller gnällde en enda gång, jag är fortfarande chockad över hans exemplariska beteende denna avskyvärda afton! Vi var i fagersta runt halv åtta på kvällen. In till farmor och drack kaffe och åt kakor. T drack välling men ville inte ha nå annat. Antar att han suttit still så länge att han hellre sprang runt och rörde sig när han fick chansen. Sov hos pappa två nätter sen åkte jag med Mattias hem till Kilafors igen. Marika kom ner på fredagseftermiddagen, hon ska praktisera hos pappa nästa vecka. Farmor fick spendera två dagar med T, det verkade verkligen uppskattas. Min älskade farmor, det finns ingen bättre än henne. Skämde bort T med massa kakor och andra sötsaker, det uppskattades av T såklart. Dom lekte och busade och det märktes att dom trivdes i varandras sällskap direkt fast dom inte träffas så ofta. T skrattade åt farmor mest hela tiden och gogumman till farmor skrattade så glatt åt Teos alla upptåg och påhitt. Jag passade på att ta några långpromenader med hunden och lämnade T hos farmor, skönt att bara få röra på sig utan en barnvagn framför. Farmor och T var med ute ena dagen också, farmor skjutsade T i vagnen och informerade alla nyfikna grannar om att det var hennes barnbarnsbarn och inte hennes =)
Saknade henne så himla mycket redan fast vi åkte igår, min bittra gamla tant<3 När man har en lite annorlunda pappa är det tur att man har en alldeles underbar farmor.
Idag har vi varit hos mamma en sväng och lekt med Martin, kanske  får träffa han imorgon när T är på dagis. Jag kan inte lägga så mycket tid på honom när T är med för han blir tokig bara jag pratar med Martin. Lite svartsjuk skulle ja tro, men bara mot Martin och Patrick. Ingen annan, det är konstigt.
Ne nu ska ja duscha innan klockan blir för mycket. Saknade Annlouise väldigt mycket när jag var hos farmor, det är alltid roligare när vi är där allihopa. Aja tids nog kanske vi kommer spendera mer till tillsammans också, vem vet?
Ne just ja duschen var det.
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: Emma

oj hjälp! hahaha.. kan inte låta bli att garva, fast bara lite, litegrann ;-) hihi..

Träffas nån dag nu tycker ja! :-)

kramkram

2008-12-15 @ 10:11:52
URL: http://hansson-linden.se/WP
Postat av: emma

Va gla för de! :-)

Jorå, ja såg inte martin nå men ja såg mamma din en sväng! Sprang runt å leta en fröken just då ja så jag hade inte tid å vara trevlig! hehe.. Jaaa.. jag tänkte att vi kanske till och med kunde vara så hurtig av oss och åka upp på öppna förskolan nån dag och leka lite :-)

Kramkram

2008-12-15 @ 22:24:28
URL: http://hansson-linden.se/WP
Postat av: loijsan

Jaaa vår bittra gamla tant som vi älskar!! =) ja tänk om vi kunde spedera mer tid tillsammans!! underbara liv!!

2008-12-16 @ 22:08:38
Postat av: sina

Ohh stackars er!! fast ändå satt jag o läste med ett leende på läpparna. Du e spå jäääkla duktig på o skiriva så det e sjukt!!! ler

Farmor e Loijsans underbara mamma dådå va?

(ni är oxå rätt många i familjen så jag blir liite smått virrig) Hur som, hon verkar helt underbart rar den kvinnan =) Hoppas du maggen o Teo mår gott?Kram

2008-12-20 @ 09:22:06
URL: http://www.sina-emmie.blogspot.com
Postat av: Angelica

Jag hörde om den där hundresan=) Krångel krångel!

Majsan är väll för go!=)

2008-12-20 @ 12:48:30
URL: http://elidasofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0