Ajajaj!

Vaknade imorse och kände att hela min kropp var en bakteriehärd. Ont i halsen, dunkande huvudvärk och snorig. Jävla helvetes förkylning. Som tur är har Teo klarat sig än så länge, men det är väl bara en tidsfråga.! GAH! Jag blir tokig! Gjorde mig iordning och fixade Teo imorse så båda var färdiga vid halv åtta. Jag tänkte att jag bara skulle skynda mig och kolla mailen innan jag skulle lämna T och åka upp på datalektion. Tack gode gud för mitt internet-beroende! Loggade in på FC och såg ett mail från våran datalärare. Han var förkyld och lektionen var därför inställd. YEAH! Snacka om att jag är glad över att den människan var sjuk just idag! Då fick P så glatt gå iväg med Teo till dagiset och jag la mig på soffan och slöade ett tag. Sen kom P hem å vi åt frukost och jag började plocka lite. Nu ser det ut som en helvete men ett väldigt organiserat sådant. Förutom det undantag att Teo släpade ut en av leksakslådorna och tömde upponer på mitt i vardagsrummet. Ja,jag ska plocka upp det snart!!! Idag har jag varit väldans duktig. Gardinerna i vardagsrummet, sovrummet och köket var för långa och det har dom varit ända sen jag flyttade in. Så idag fick jag nå ryck och slet ner alla gardiner och cyklade upp till mormor i regnvädret och sydde upp alla. Helt själv dessutom. Men mormor klippte för hon sa att hon klipper så rakt och mäter så bra, aa joo tjena! Nu blev gardinerna lite för korta och alldeles snea nertill. Skitsamma, nu dammsuger jag iaf inte upp dom när man dammsuger under fönstrena. Det är ju skönt det, sen att det ser ut som fan är en annan femma. Patrick tvättade medans jag var uppe och sydde gardiner sen gick han å hämta Teo vid tretiden. T hade som vanligt bara sovit på fm på dagis så det var bara att trycka i han lite käk sen låta han sova i 20 minuter. Det är hopplöst om man hoppas över sovstunden på em, då blir det ett helvete dom två sista timmarna innan han ska sova för natten. Ingenting som duger, vara illvrål, elakheter och massa annat dumt. Så därför är det lika bra att han får sova iaf en snabbis, då är hela kvällen och natten räddad sen. Nu ligger han och pratar för sig själv inne i sin säng, det innebär att han faktiskt kommer somna alldeles snart. Det är värre när han skriker, då har han gett sig fan på att han inte ska sova. Jag hade tänkt ta ledigt från dagis imorgon och hitta på nå roligt men sen kom jag på att det har vi hela helgen på oss att göra och jag har en del plugg att ta mig igenom så jag behöver all tid jag kan få. Snart är diskmaskinen färdig, helt sjukt va lång tid en vanlig maskin ska ta. Går fem ggr fortare att diska skiten för hand. Jag ska nog dumpa diskmaskinen ett tag och arbeta som gammalt hederligt folk fick göra. Uscha va bortskämda alla är nuförtiden. Förr i tiden hade man inga dammsugare, tvättmaskiner eller datorer. Å nog fan överlevde dom ändå. Jag ska nog fundera över att börja leva så primitivt som möjligt, då kanske jag en dag uppskattar allt vardagslyx som man har nu förtiden. Nu sover Teo så jag ska passa på att plocka i alla leksaker som är utspridda och hoppa in i duschen. Eller kanske rentav ta mig ett bad så att min nacke börjar fungera igen. Jag pratade med Annlouise igår och hon tycker att jag överdramatiserar mina smärtor. Det är faktiskt mycket möjligt att det är cancer (Stavning?) och inte bara att jag blev kall på badhuset. Lika bra att hoppas på det värsta så man inte får en chock när man väl får diagnosen nackcancer. Btw Annlouise, äre inte dags att införskaffa lite nya soffor snart? Det har ju gått så lång tid att jag tom glömt bort att tjata, då äre fan illa ;) Nä nu måste jag börja plocka och dona innan det blir försent.
M.

Kommentarer
Postat av: Eda

Mohahaha! du är rolig du! Ja, börja lev så primitivt som möjligt du... då kan du ju glömma den där varma duschen hehe! bara ut i sjön med dig!

2008-10-09 @ 19:32:29
Postat av: eda

och hoppas du blir bättre från förskylningen/ Kram

2008-10-09 @ 19:33:41
Postat av: Fnyz/Hanna

ja cancer stavas så :-)



hoppas du kryar på dig är så jobbigt å vara förkyld å ha småbarn å dessutom vara gravid :-o

2008-10-09 @ 20:59:28
URL: http://fnyz.blogg.se/
Postat av: Loijsan

oh di stackare! De kanske va cancer iaf då;) haha näää!! Drama är lixom ett annat namn för Madde!!

hmhm...

Ja du de där me sofforna kan du kanske försöka ta me min man!! de e han som inte fattar riktigt att både du och vi själva behöver nya!!

Men du ja pratade me farmor om julen o hon tyckte de va en bra idé...hon skulle bara kolla va RAAAIIDAR hade tänkt sig..Men ja de lutar åt att vi kommer upp iaf...=)

puss puss

2008-10-09 @ 21:02:18
URL: http://loveliloijsen.blogg.se/
Postat av: emma

Jasså, höll de i sig länge för teo eller ?! Fixar inte att han ska vara såhär en natt till.. sååå jobbigt! Usch va bortskämd man varit tidigare känner ja som alltid fått sova!

2008-10-10 @ 12:35:43
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: Loijsan

Hörru DU!! jaa ja har köpt mina kantareller...men va spelar de för roll? bara för att du bor I skogen!! Jävla människa o förstöra min glädjestund;)

Köpa kantarell? eller inte äta kantarell?

2008-10-10 @ 17:29:24
URL: http://loveliloijsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0