Hemska, hemska dag!

Usch, jag har inte alls mått bra idag. Vaknade fem av att Teo skallade mig, bra start på dagen. Sen var det bara att gå upp å göra välling men T vägrade somna om. Vid sju tiden började jag klä på mig å T. Strax innan åtta gick vi iväg till dagiset. Påväg från dagiset började jag må jätte dåligt. Helt plöstligt utan förvarningt spydde jag extremt mycket framför några vettskrämda 7-åringar. Jag höll på att skämmas ihjäl och småsprang hem till Magnus och Nina. Vid ungdomslägenheterna spydde jag igen, nu framför bovärdarna nere på Bollnäs Bostäder. Dom frågade hur det var med mig och jag blev sur och svara : Fan vilken dum fråga, hur ser det ut att vara?! Sen skämdes jag över mitt otrevliga svar så jag sprang till Magnus och Nina. Väl där blev det bättre, drack en kopp te och åt två smörgåsar. Sen efter 40 minuter skjutsade Magnus hem mig. Väl hemma skulle jag börja plugga, började läsa sen kände jag att jag måste spy igen. Satt inne på toagolvet i 20 minuter innan jag tillslut spydde upp allt som kommit ner den senaste tiden. Var redan helt slut i hela kroppen och huvudet och klockan var bara halv tio. Tänkte att det kanske bli bättre om jag badar en sväng. Då lyckades jag somna i badkaret, det har jag aldrig någonsin gjort i hela mitt liv. Vaknade med ett ryck i nästintill rumstempererat vatten. Frös som sjutton, duschade av mig och klädde på mig. Då börjar det igen. Spydde som en räv, värsta huvudvärken och helt slut. La mig på sängen och somnade direkt. Patrick väckte mig och sa: Madde nu går jag och hämtar Teo så du vet. Din pappa har åkt hem. Sen somna jag om igen. Vaknade sen av att Teo stod och skrattade nedanför sängen. Mådde mycket bättre tills jag reste mig. Då kom huvudvärken igen och det var bara att springa och spy igen. Sen dess har jag varit död. Inte orkat gjort någonting förutom att tycka synd om mig själv. Teo somnade vid sju och sen dess har jag kämpat för att hålla mig vaken, jag fattar inte vad det är för fel på mig. Jag har aldrig varit med om nå liknande. Nu är jag jääättehungrig, trött och slut i kroppen. Törs inte äta för jag är fortfarande illamående och på gränsen att spy hela tiden. Vad har jag gjort för att förtjäna detta helvete? Ne nu ska ja gå och lägga mig och hoppas på att morgondagen blir bättre. Det måste den för jag ska till skolan! Godnatt!
M.

Kommentarer
Postat av: emma

men huuuu.. stackare! låter som ett helsike

hoppas du mår bättre snart!

kramar

2008-10-14 @ 21:22:57
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: liza

Usch,stackars dig Madde!Hoppas att de kanske släpper snart, så du inte ska gå och må illa hela graviditeten de e inte nå roligt e. "/ Kram på dig!

2008-10-15 @ 09:14:49
URL: http://mina3barnojag.blogg.se/
Postat av: Loijsan

Du! Vinterkräksjukan har kommit! låter ju som de för då kan man inte låta bli o kräkas...de kommer när de själv vill! Stackars=( hoppas du mår bättre idag!

2008-10-16 @ 13:52:09
URL: http://loveliloijsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0