Omtumlande.

Har inte hunnit smälta allt som hänt än, tvåbarnsmamma både låter och är skrämmande.
Patrick har nog lättare att anpassa sig eller håller god min för att inte jag ska få ett anfall på honom.
Idag har jag varit så lättirriterad och haft gråten i halsen hela dagen.
Jag känner mig otillräcklig när jag inser hur mycket som måste göras här hemma och hur mycket det är jag vill göra.
Teo har varit underbar hela dagen, självklart har lilla Tilia också varit det men Teo har verkligen förvånat mig.
Han har varit så hjälpsam och gosig på oss alla att både jag och Patrick tappat hakan ett flertal ggr.

Första natten hemma blev total kaos. En timme efter att vi lagt oss för natten vaknade Tilia och var helt hysterisk.
Ingenting som hjälpte och hon bara grät. Jag blev jättefrustrerad och tillslut vaknade Teo och var lika frustrerad han också.
Ingen av oss förstod ju varför hon var så tröstlös. Jag och Patrick turades oss att trösta dom men det var inte så lätt när Teo blev jätteledsen om inte Tilia låg bredvid honom i sängen och hon blev minst sagt lika ledsen av att ligga där.
Så oavsett hur vi gjorde var nån av dom jätteledsen. Teo blev övertrött och började gråta helt hysteriskt efter nån timme.
Tillslut somnade han trots att hon låg i min famn precis bredvid och gallskrek. Snacka om att han var helt slut, men ville absolut inte lägga sig inne i hans rum å sova.
Vid fyra somnade iaf jag och lilla också och sov till åtta. Då var det full fart igen fast med glada barn som tur är =)

På förmiddan tog vi premiärturen med vagnen, behövde lite grejer ifrån apoteket och ica.
Båda två somnade som stockar och sov så fint medans, jättefint väder och varmt i solen dessutom. Helt underbart!
Såna här dagar förstår jag inte hur folk kan ta bilen om det är gångavstånd, det var så uppfriskande att vara ute i solen att dom sömnlösa nätterna glömdes bort direkt och jag blev jättepigg.

Imorgon ska vi till Gävle igen för återbesök till barnläkaren. Känns pissigt att behöva åka tillbaka ända dit, finns det inte en enda barnläkare häromkring som kan göra den undersökningen istället?! Tydligen inte, det gör mig väldigt arg.
För oss som varken har bil eller körkort suger det verkligen, såna ggr man faktiskt önskar sig det.
Aja nog för att det går att lösa ändå men det är inte roligt att behöva be om hjälp så fort man ska lite längre sträckor.

Teo ska till dagis imorgon, skönt för honom att komma hemifrån och leka av sig lite. Iofs så har han fullt upp här hemma med diverse upptåg och påhitt men han behöver ju det sociala från jämngamla också.
Ikväll innan han la sig frågade patrick om han tycker det ska bli kul att gå till dagis imorgon, då började han ropa efter oskar och siri direkt. Gullunge =)

Nej nu ska ja ta och vila lite på soffan medans sessan sover sen ska hon få bada för första gången =) Blir intressant att se vad hon tycker om det, återkommer om slutresultatet =)

Ha´re bra, hej.

Kommentarer
Postat av: eda

Ja, det blir ju en jäkla omställning för er alla!

Hoppas allt går bra snart och att du vänjer dig snabbt! Love you!!!

2009-04-07 @ 07:49:14
Postat av: sina

Det e väl dom där rutinerna som ska in antar jag?

men jag tror helt garanterat att du fixar det hela alldeles galant!

Massa massa kramar till er!

2009-04-07 @ 15:19:52
URL: http://sina-emmie.blogspot.com
Postat av: Marajsan

Hej! jodå, är en stor omställning att bli tvåbarns mamma men de går bra och de klarar du av de lovar jag. Är ganska kämpigt innan man får in alla rutiner som ska in sen så går allt som en dans :D!



Vad söt hon är lilla tilia, och så stor teo blev, är han stolt storebror då?



kram

2009-04-07 @ 18:18:39
URL: http://marajsan.blogg.se/
Postat av: Loijsan

Ja du madde!! Du e verkligen ett praktexemplar på att åldern inte spelar nån som helst roll när de kommer till att vara en bra förälder <3

Så stolt över dig ska du veta!!

2009-04-07 @ 19:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0