Underbar vårdag.

Vädret har verkligen varit underbart idag! Teo var ute på baksidan lääänge och lekte sen tog vi en promenad till konsum.
Så himla skönt att komma ut å få lite frisk luft!
Natten till idag var väldigt påfrestande, Teo klättrade ur sängen HELA tiden och vägrade sova. Han var jättearg och självklart övertrött så allt blev bara tok. Eftersom Tilia äter som en häst innebär det också att hon får magknip, så jag satt med henne i soffan mellan ett och sex. Hon sov stundvis men jag kunde fan inte somna! Vid sex somnade hon ordentligt så då somnade jag också men sen vaknade Teo vid kvart i åtta så då var det full fart igen.
Så om det är nån som har en bra växasäng som bara står kan ju hojta till innan ungen slår ihjäl sig när han klättrar ur sängen.
Jag kan fortfarande inte sova på dagarna, får ingen ro att slå ner röven när det är så mycket man vill göra så idag har det varit lite påfrestande. Ögonen är helt igensvullna och jag är helt slut i kroppen, men det går ju över det också =D

Idag gjorde iaf jag och Teo pannkakor till lunch, självklart var min underbara mr mini ramsay lite busig och hällde ut två slevar smet över hela spisen och skrek stolt: PANNKAKA DÄÄÄR! och pekade på plattorna som var helt övertäckta med smet.
Sen fick han hjälpa Patrick göra middag, köttfärssås och makaroner blev det idag. Teo stod väl mest å lekte med vatten medans men han är så duktig och vill hjälpa till med allt hela tiden =)
Mats och Nina kom ner en sväng och fikade tidigare också, trevligt med lite besök emellanåt =)
Nu mot kvällningen kom Camilla och Emil över så Teo fick leka av sig lite.
Ja just det, Bettan kom förbi med kläder efter Natalie som jag ska ta och kolla igenom. Så himla snällt av henne, alla kläder efter Teo är liksom inte tillräckligt flickigt för min lilla sessa =) Ska ta och kolla igenom det så fort jag har ork ;P
Tilia har sovit mest hela dagen, inte konstigt med tanke på hur mycket hon äter.


Slänger in lite bilder från dagen. Har varit riktigt flitig med kameran, jag vill verkligen ha en bättre kamera. Min simpla samsung från stenåldern håller inte måttet längre men någorlunda bilder får man till iaf. Man kan inte kräva så mycket heller i den prisklassen.






Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: Carro

Gud så söt lillan är=) Och Teo med såklart! Så fina:)



Kramar från oss

2009-04-10 @ 21:33:26
URL: http://curu.blogg.se/
Postat av: sina

Oj gumman då... Den där tröttheten känner jag igen,

så tänker jag att den måste vara dubbel med 2 små såklart!

Men klart det blir bättre !!!

Snart kommer dom där rutinerna och allt kommer genast kännas mkt lättare.

Om några månader lär jag rådfråga dig om mkt mkt=) s

Ha en bra dag söta o glad påsk om jag inte redan sagt det? Pussokram

2009-04-11 @ 07:00:13
URL: http://sina-emmie.blogspot.com
Postat av: loijsan

Men duuuu!!! Lillan e ju verkligen en liten Teo, fast me mörkt hår =)) nu kan du släppa den oron att dom skulle vara helt olika iaf;)

Men va de inte nån som hade en växsäng? annars får vi fixa de helt enkelt=))

Kan kolla runt lite va ja hittar i veckan eftersom vi kommer upp nästa helg =)

Saknar er massor!! <3

2009-04-11 @ 19:41:43
Postat av: Fnyz/Hanna

massa fina foton!



tänkte tipsa att de finns massor av växasängar både fina och billiga på blocket, flera stycken i bollnäs kommun faktiskt!



det är jobbigt att kommai n i några bra rutiner när man blir tvåbarnsförälder, det kan verkligen tära på en att inte få sova så vill mest abra skicka kramar och en förstående tanke! försök få sova själv när tilia sover, kanske patrik å teo kan a en promenad med vagnen när tilia sover på dagen så du kan få vila! '



kramar

2009-04-12 @ 23:23:36
URL: http://fnyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0