Tråkigt.

Idag var jag till barnmorskan, mamma var snäll och skjutsade upp mig.
Lite tråkiga nyheter, jag är jättenoga och riktigt duktig med att äta järntabletterna men ändå fortsätter mitt HB att sjunka.
Förra gången var det iaf uppe i 101 men nu har det sjunkit till 87 igen och då äter jag ändå två niferex om dagen.
Niferex pajar verkligen mig mage totalt men jag har plågat i mig dom och ändå hjälper det inte.
Jag känner mig så jävla maktlös och slut i hela kroppen när ingenting gör att blodvärdet går upp.
Nu så började barnmorskan misstänka att det är nå annat fel eftersom jag haft så himla lågt både med Teo och den här graviditeten, iofs var det aldrig såhär illa när jag väntade T men...
Imorgon ska jag upp igen och ta prover så dom ska kolla blodstatus? vad det nu innebär sen ska barnmorskan rådfråga läkarna i Gävle beroende på vad det visar.
Min barnmorska som förövrigt är helt underbar och har varit riktigt bra gjorde mig verkligen irriterad idag, hon började disskutera med en annan BM om vad det kan vara för fel och skrämde upp mig riktigt ordentligt.
Jag frågade så snällt om jag inte kunde sluta äta niferex eftersom det ändå inte hjälper men det får jag absolut inte för då sa hon att det mest troligt kommer sjunka ännu mer. Känns bara så värdelöst att plåga i sig dom där och verkligen få flashback från förlossningen av att gå på toaletten bara och ändå hjälper dom inte.

Imorgon hoppas jag iaf att det blir någon ordning på det så min mage kan börja fungera normalt igen och så jag slipper gå omkring och må skit hela dagarna.
Jag får varken äta eller dricka innan dom tar dom där proverna så jag kommer svälta ihjäl innan jag kommer hem och kan äta igen. Bussen upp går ju iofs vid 8.25 och hem igen vid 10 nångång men jag är jämt så jävla hungrig när jag vaknar att det antagligen kommer kännas som om jag inte ätit på flera dygn.

Teo har haft feber idag och hostat så han får vara hemma från dagis imorgon. Stackars hostar tills han spyr men annars är han pigg och glad.

Idag ringde dom som har lägenheten vi ska in i och försökte få mig att ge henne några extra dagar för att hinna flytta ur allt. Hon fattade inte när jag förklarade att jag måste ur min lägenhet och därför måste jag ha nycklarna på måndag kl 12.
Hon försökte verkligen övertala mig att vänta med att flytta in några dagar men jag vägrar, jag tänker vara bitter.
Jag har väntat och längtat efter den dagen såpass länge nu att jag inte tänker skjuta upp det en minut!
Dom har haft såpass lång tid på sig och dom har varit där utan att gjort nånting så dom får skylla sig själva, dom har fan hela helgen på sig. Jag hade hoppats på att vi skulle få nycklarna imorgon eftersom vårat inflyttningsdatum är på söndag men det gick inte. Men jag tänker inte vänta längre än tills måndag kl 12 för det är då vi har rätt att komma in.

Ja alltid ska det vara nått som krånglar. Hoppas det mesta löser sig iaf.
Nu ska ja duscha sen sova.
Ha´re bra, hej.

Kommentarer
Postat av: Eda

Men usch då... Hoppas allt löser sig!

2009-03-04 @ 09:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0