Sjukling.

Imorse vaknade vi i tid för en gångs skull.
Jag var peppad att ta mig till skolan för en sista föreläsning och göra en uppgift innan det är dags för hemmastudier igen fram tills bebisen behagar att kika ut. Min planer gick åt skogen det ögonblick Patrick slog upp sina små valpögon denna underbara morgon.
Han informerar mig om att han också måste upp till Bollnäs vilket inte går så bra när Teo är hemma och är sjuk. Jag struntade i att åka upp för att viktigast är ju att vi får pengar och att Patrick får fixa det där då.

Tio minuter innan bussen gick började Patrick må illa och kräkas så det slutade med att ingen av oss kom iväg trots att båda verkligen behövde. Jävla bra start på dagen. Dessutom hade Teo vaknat med sina små horn i pannan och var djävulen själv från första vaken sekund.

Patrick har legat och mått illa hela dagen medans det har varit hit lite folk och fikat. Mamma, camilla och Marika bara iofs men. Det kan inte ha varit magsjuka P fått heller för då brukar han spy bara han dricker nå men han har druckit och ätit lite hela dagen. Jag tror att han ätit för dåligt och tränat för mycket. Hans lilla kropp måste väl yttra sig på nå vis när han kör slut på sig helt.

Teo har som sagt inte varit rolig att ha å göra med idag. Jag har varit gråtfärdig mestadels av dagen då han verkligen vet hur han kör mitt tålamod i botten. Han har blivit en riktigt envis liten herre som absolut inte drar sig för att använda sin ljusa flickröst och våld för att få det han vill ha. Tack gode gud att Patrick blev piggare nu mot kvällningen och tog han annars hade jag mest troligt slitit av mig håret och dränkt mig i badkaret.

Imorgon ska jag iaf till skolan och T ska till dagis. Skönt skönt! Sen ska ja bara göra färdigt lite rester och social omsorg så snabbt som möjligt så jag kan lata mig resten av tiden fram till förlossningen. Värsta lyx =)
Ne nu ropar duschen. Måste ut med vovven först också kom jag på.
Ha´re bra, hej!


Kommentarer
Postat av: Emma

En brio double wave fick de bli! Den såg också rätt smal ut. Inte mycke till sittplats över åt elton när man har liften i. Men jag hoppas de funkar ändå :-) Hahaha..

Strongt av dig å kämpa på me skolan!! Förstår om du tycker de ska bli skönt å få va hemma å ta de lugnt sen :-)

Hoppas de inte va magsjuka då, så ni slipper ligga sjuk allihop!

kram

2009-01-29 @ 08:04:35
URL: http://hansson-linden.se/WP
Postat av: loijsan

Oh va ja längtar till du klämmer ut bebis=))

Undra hur lilla T bestämmer sig för att va på för humör då när lillo kommer hem;)

Älskar er! Puss

2009-01-29 @ 14:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0