Fattigdom och elände.

Alla junis högtider resulterade självklart i ett relativt tomt konto och ett inte alls så roligt humör hos varesig mig eller Patrick.
Hör och häpna så har vi aldrig någonsin bråkat eller tjafsat om pengar för vi tänker ganska lika.
Räkningarna ska betalas, mat ska handlas hem, resten delar vi ganska jämt på så båda får ungefär lika mycket att röra sig på.
Men den här månaden (juni) var det först skolavslutningar, mikaelas 16-årsdag, min 20-årsdag, bröllop och mattias 21-årsdag.
Påköpet blev det världens sommarväder så då försvinner det alltid nån krona extra på glass, läsk, massa frukt osv.
Ja vi får helt enkelt lösa det efter bästa förmåga och be till gudarna att det ramlar ner några miljoner från himlen.

Nu ligger Patrick och slöar på soffan, Tilia sover i vagnen och Marika leker uppe med Teo.
Det har varit nästintill olidligt varmt ute dom senaste dagarna men nu på e.m har det åskat lite ute och är mycket svalare så nu finns det kanske hopp om lite mer sömn inatt.

Teos supersnälla pappa var till edsbyn och köpte ny säng till Teo men ni ska ju inte tro att våran lilla casanova vill sova i den. Envisas med att sova i våran säng, jag brukar vanligtvis bära över honom i hans säng men nu så har Patrick fått för sig att det är taskigt mot våran lilla T så han har fått sova med oss. Fyra personer i en 160 cm bred säng är ingen höjdare när det är runt 30 grader varmt i rummet kan jag lova.

Nästa vecka åker jag och barnen till Fagersta i några dagar och hälsar på farmor. Loijsan kommer dit så då åker hon med oss hem sen å är förhoppningsvis kvar här i all evighet. Haha nä sån tur har jag nog inte men några dagar iaf =)

Patrick och Teo har badat massor dom senaste dagarna vilket sjävklart har resulterat i en envis förkylning på våran älskar T-O. Hostan har tack o lov lagt sig men snoret rinner fortfarande.

Nu börjar vagnen röra sig oroväckande mycket så det är lika bra att rulla lite på den så snorpan sover ett litet tag till.

Ha´re bra, hej!


Kommentarer
Postat av: Emma

jorå, de gick bra! Första sprutan blev en liten sur min och när andra skulle tas så kom gråten! Men de gick över fort.. tycker inte han har varit nå kinkig idag men han har sovit lite mer än vanligt, e väl alvedonen som gjort sitt antar jag!

2009-07-01 @ 22:20:44
URL: http://hansson-linden.se/WP
Postat av: loijsan

ja du! hosta har ja me fått...o en envis sådan!

Sitter hemma hos sina o svettas nu...ska åka hem redan vid tre för ikväll ska vi kolla på lägenhet äntligen=)

2009-07-02 @ 12:58:34
Postat av: Eda

Ska ni till Fagersta!!!!

dÅ MÅSTE VI SES JU!!! Jag ska till fagersta på måndag för då kommer Stefan dit och ska ha barnen i några dar.

Men kommer ni senare så åker jag givetvis ändå! Jag åker hem på torsdag vecka 29. Ska bli skit kul att träffa er och se nytillskottet!

2009-07-02 @ 21:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0