Ovan tvåbarnsmamma.

Jag har som bekant varit lite bortskämd och haft Patrick hemma större delen av Tilias liv. Dvs att jag inte alla dagar har behövt donat med allt själv. Nu har Patrick börjat måla om där bredvid Max i Bollnäs och är borta när vi vaknar och kommer hem lagom till middag. Det här resulterar i en helt utmattad och lite smått hysterisk Madeleine kan jag lova.

Jag har lite svårt att tänka, "jaja det får väl vara lite småskitigt i hörnen och en hög otvättade kläder" utan vill helst att allt ska bli gjort direkt. Det är nog den största anledningen till att jag bokstavligen känner mig helt död varenda kväll.
Tilia är världens snällaste underbaraste lilla flicka, sover mellan 22-05,äter och sover sen vidare till 10-11 tiden.
Nu tänker man säkert herregud varför är hon så himla trött och gnäller?
Jo, min älskade andra plutt är inte direkt lika samarbetsvillig. Från den sekund att han slår upp ögonen tills att han somnar är det konstant bus, trots och en hel del annat. Han har dessutom slutat sova middag så det blir inte ens lugn sekund.

Han är världens roligaste den ungen, säger dom mest otroliga saker och är faktiskt väldigt förståndig men emellanåt driver han vem som helst till vansinne. På två sekunder lyckas han vända upponer på precis hela lägenheten.
Igår kastade han ner en stol för trappen och jag sprang dit o var livrädd att det var han som hade ramlat ner.
När jag sedan förklarade för honom att man absolut inte får kasta ner saker för trappen lyfte han bara upp stolen, kollade på mig och sa alldeles lugnt: Jaja, mamma inte arg nuu ääh.
Nehe tänkte jag, lika bra att inte blir arg då när han redan förstått att det var fel och är påväg att ställa tillbaka den efter sig.

Nu har han också börjat skämta om diverse saker man inte skämtar om. T.ex. kan han stå bredvid Tilia med höjd näve när han helt plötsligt början asgarva och skriker HAHA SKOJA BARA MAMMA!
Måste då tillägga att han aldrig varit elak eller nå sånt mot henne så han skojar verkligen bara.
Stackars har sin ruttna humor liggandes i generna så man kan nog inte förvänta sig nå annat än såna där tillställningar.

I vilket fall så fyller ju våran älskade T två år på måndag. Stora, stora killen! Ska kalasa lite på söndagen, har bjudit in dom man iaf träffar och har kontakt med. Känns som om det är lite tidigt att Teo ska få bjuda in sina vänner från dagis redan, antar att han skulle skita fullständigt i om dom kom hit precis som har gör när någon annan i hans egna ålder kommer. Han är inte direkt så mycket för att leka på så vis.

Ne nu ska ja passa på att ta mig en kopp te medans båda barnen sover. Tilia hamnade lite ur sin rutin idag eftersom Marika var barnvakt och då hoppade hon över ett sovtillfälle.

Nu kom karln hem efter att ha varit borta sen tidigt imorse. Han kom hem, bytte kläder och stack iväg och hjälpte Tomas att flytta. Att det skulle ta sån tid hade jag inte väntat mig men båda barnen sover så sött så mig går det ingen nöd på.
Tänker på min gamla farmor som får vara barnvakt mitt uppe i flytten. Hon är minsann en stark kvinna den där.
Trots att hon själv fött fram sex barn är hon vid 65års ålder piggare än dom flesta andra mammor jag känner till, eller iaf några.

Nu ska ja prata lite med bejb och sen duscha.
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja de känns underbart :-)

Vilken liten sömntuta som sover till 10-11 :-) Men förstår om de är jobbigt ändå speciellt om inte Teo sover middag! Jisses! Skulle inte Elton sova en stund varje dag skulle ja bryta ihop! det är ju verkligen 110 HEEELA tiden!

Fick du mitt sms om söndagen? :-)

kram kram

2009-07-31 @ 22:40:01
URL: http://hansson-linden.se/WP
Postat av: nathalie

frågestund i bloggen

2009-07-31 @ 23:09:04
URL: http://mylovley.blogg.se/
Postat av: Eda

Åh lilla Teo blir en stor kille! Pussa och krama honom från mig på måndag!

2009-08-01 @ 09:42:54
Postat av: loijsan

De där starka har du nog kanske fått från din farmor då;) kan inte tänka mig vart du fått de ifrån annars!

Ligger de i släkten från vårat håll kan ja alltså ta de lugnt o hoppas att ja oxå fått dom generna!



Pussa Teo från mig..ledsen att ja inte kan vara me på kalaset =/ men ja kommer o firar honom inom kort!!

Älskar er!

2009-08-02 @ 12:06:17
Postat av: sina

Jag tycker att du är stark o verkar vara en helt underbar mamma & flickvän!

Massa grattiskramar till söta teo från oss i Öret <3

2009-08-03 @ 22:10:26
URL: http://sina-emmie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0