Teo´s första åktur i en Gocart.

På förmiddagen tog vi en promenad upp till mormor å morfar. Patrick gick med men gick med Tomas och Elias lika snabbt igen, ovanligt ;)
Mamma, Marika, Åke, Martin och Marcus kom också strax efter att vi kommit upp. Mamma och mormor åkte ner å handla ganska direkt så dom hann vi inte se mycket av...

Efter att ha varit där nån timme så gick vi hemåt, Teo var lite smått påfrestande och lyssnade inte det minsta på vad jag sa så det var lika bra. Blir bara jobbigt för honom när alla håller på och säger åt honom hela tiden, lika jobbigt för alla andra också men det är bara onödigt att utsätta alla för det så då styrde vi kosan hemåt.

Patrick mötte oss vid konsum så vi köpte en grillad kyckling och gick hem å gjorde en sallad till lunch.
Teo är inte så förtjust i sallad men lite petade han i sig som tur är.
Efter att vi käkat var Teo lika rastlös som vanligt så Patrick kom på att han lovat Teo att han skulle få testa åka gocart sist Patrick var ner och åkte. Sagt å gjort.
Vi vandra ner mot Udden så lilla T fick åka. Han tyckte det var skitkul och blev vansinnig när det var dags att sluta åka.
Då lovade Patrick honom att han skulle få åka mer nån annan dag så det blir väl att göra det då.
Jag är så snålt och tycker att det är så jädra dyrt för bara några minuter men men, vi hittar aldrig på nånting så då kan man slösa lite så Teo får ha lite roligare än vanligt.
Tomas, Elias och Adam åkte också. Marika gick med ner från mormor så även hon följde med. Hon åkte däremot inge gocart, hon var så rädd att hon skulle råka köra in i Patrick och göra illa Teo så hon vågade inte. Sötstumpan =)

Igår fick vi tummarna ur baken och tog en promenad till Emma, Fredrik, Viggo och Elton.
Märks verkligen att Elton och Teo är lika gamla för dom är nästintill identiska i beteendet.
Skönt för mig att se att inte bara vi får genomlida världens trotsperiod just nu =P

Slänger in lite bilder från dagen =)


Teo efter att vi kom från mormor, min stora stora kille =)


Marika är lite småtrött som vanligt, i väntan på kycklingsallad.


Min älskling sitter och glufsar i sig lite sallad.


Lite sallad dög även åt lilla herr matstrejkare.


Skönt att vädra "lillrompan" efter en varm, varm dag i vagnen.


Adam i snyggaste hjälmen Tomas kunde hitta =)


Patrick och Teo innan dom åkte iväg.


Snyggaste stilen =) Han var tvungen att sitta så för att inte småfossarna
skulle hamna på marken och skrapa i eller nå i farten.
Lilla pappa är minst lika stolt som Teo =)


Rooooligt ju =)


Elias och Tomas innan dom brummade iväg.


Susar förbi =) Nog för att inte Patrick åkte särskilt fort med tanke på Teo
men självklart blir jag världens hönsmamma så jag tyckte det gick för fort =)


Nu har äntligen Teo somnat efter flera timmars gråt, bråk och en hel del springade i trappen.
Hör och häpna, han somnade själv i sin säng till slut. Nu ska vi bara fortsätta vara tålmodiga och inte ge med oss.
Nu ska han somna i sin egna säng, så är det bara.
Det går inte att ligga fyra stycken i vårat rum. Förutom att man svettas ihjäl och blir söndersparkad så har Teo börjat snarka. Och Loijsan om nån vet hur galen jag blir av att höra snarkningar när jag ska sova.
Nån som har nå bra knep på hur man får en trotsig två-åring att sova i sin egna säng?


Ne nu slocknade Tilia på golvet, jag som precis skulle bada henne och mata så hon sover för natten.
Ena ungen vägrar sova och den andra vägrar vara vaken. Ja man kan ju inte ha tur med allt, idag hade vi ju iaf tur med vädret så det är ju bra det =)

Imorgon blire nog en promenad upp till mamma och hämta lite babyleksaker så Tilia har nånting roliga och mer färgglatt att kolla på. Om jag har riktigt tur kanske tanten kommer ner å hämtar mig också, det beror ju också lite på vädret.

Nina var hit en sväng ikväll och tog en kopp te och prata lite skit. Helt oväntat stod hon bara utanför dörren helt plötsligt precis när Patrick skulle till å söva Teo första gången. Självklart ville han inte somna så då kom dom ner ett tag till när ändå Nina var här.

Nu ska ja ta mig ett glas cola och glo på lite Sopranos.
Ha´re bra, hej!




Kommentarer
Postat av: loijsan

haha lilla T i jättehjälm ;) han ville inte gå hem sen förstår ja;)

Din stackare..vart ska du nu sova? blir säkert du som får sova i Teo's säng för dig själv snart;)

2009-07-18 @ 19:43:57
Postat av: Emma

Men söt rumpan då!!



Jag tycker de är skönt jag med och se att det faktiskt inte bara är min unge som är sådär otroligt bråkig just nu! Märks som sagt att de är i samma ålder...

Och det är verkligen SKIT jobbigt just nu tycker jag. Det går inte att hitta på nånting med Elton längre för han grinar å skriker för minsta lilla och ska ständigt sätta sig på tvären!



När de kommer till det där med att somna i sin egen säng så är det bara å stå på dig! Hur jobbigt de än är å hur taskig man än känner sig så är det bara att bära tillbaka! Tillslut så inser dom att de är så de ska vara. Elton har verkligen testat och dum vore de ju annars... Han kunde komma uppspringandes ur sängen hur många gånger som helst på en kväll men nu har de tack å lov blivit bättre och är så bara nån gång ibland!

2009-07-18 @ 19:53:51
URL: http://hansson-linden.se/WP
Postat av: Elin svarar

Hej :) Jo det stämmer bra det. Man får endast gå över 2 veckor innan dom sätter igång en. Och jag hoppas verkligen jag slipper det.

Vad skönt för dig att de kom så passligt till BF.

Ja nu väntar vi också med spänning. Man har ju väntat så länge nu så man vill ju få se sin bebis som har gömt sig där inne i magen.

Ha det så bra! Kramar.

2009-07-21 @ 18:20:26
URL: http://elinalice.blogg.se/
Postat av: Mari

Men oj vad kul han såg ut o ha teo då :) ha inte vågat nå sånt med casper än vi lite harig vi elle jag kanske :)



Hade problem med casper vi o när han skulle sova i egen säng o sen vidare till eget rum. Vi börja med att flytta hans säng längre o längre ifrån oss o de var jobbigt vi bar även tillbaka han till sin säng när han kom över o så tufft men man måste vara hård annars går de inte alls. sen gjorde vi en ren chansnig o de funka så sen 1,5mån sen så har casper sovit hela natten i sin säng i sitt rum så himlans skönt men där en jobbig väg dit..



kram

2009-07-23 @ 09:34:34
URL: http://marajsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0