Deppdag.

Usch, idag har jag ingen bra dag alls. Vaknade imorse och kände mig ledsen och ensam fast mina bejbs va hemma med mig. Gick in och väckte T, gav han välling och gosade lite i sängen. När jag skulle klä på honom satt han och kollade med stora ögon sen häver ungen ur sig: Mamma lissen. Hur kan han märka det, han hade nyss vaknat och jag grät inte eller nånting. När jag sen hade klätt på honom satt han kvar på sängen ett tag sen la han sig ner bredvid Patrick med sin napp, snutte och fisk. Sen kollade han på mig läänge och sen sa han: Hemma. Hemma.
Patrick fråga om han skulle vara hemma idag men han behöver verkligen gå på dagis annars är han så överaktiv hela dagarna, spelar ingen roll vad man gör med honom så räcker det inte för att stimulera honom.
Kände mig som en tyrann när jag gick iväg med honom till dagis, han satt i vagnen och kollade på mig som om jag var påväg att adoptera bort honom eller nått, antagligen jag som inbillar mig...
På dagiset ringde Nina och ville att jag skulle komma och hjälpa henne med engelskan. Så jag satt och gjorde hennes uppgifter och det var ju inte lite kan jag lova. Skönt att ha nå annat att tänka på men den stackars människan får skylla sig själv när det är dags att ha prov på grejerna då hon inte direkt är intresserad av att vara delaktig när jag hjälper henne.

Kom hem för ett tag sen och började sortera lite bebiskläder. Känns som om det är lika bra att göra det i tid den här gången med tanke på att allt blev gjort i sista sekund när jag fick Teo. Hade inte ens packat en väska till BB då så det gjorde Loijsan tror jag bara minuterna innan vi åkte in. Men den här gången är nog inte min Loijs här och hjälper mig med det så då får jag ta tag i det själv.

Nu sitter pappa här bredvid och pratar och pratar, vet inte om det är med mig eller med sig själv.
Tobias ringde tidigare och frågade om ja å T ville med till Aquarena och bada, det skulle vara så himla roligt
och komma hemifrån och göra nå roligt för en gångs skull men då är T på dagis till kl tre och Patricks mamma skulle ha hjälp idag. Tråkigt tråkigt, hoppas att dom åker fler gånger så vi kanske kan åka med.
Inte ofta man varken pratar med eller träffar Tobias heller så det hade nog varit roligt. Snällt av honom att ringa iaf.

Nu måste jag göra mig iordning igen, hinner knappt slå ner röven förän det är dags att resa sig igen.
Saknar min T idag och funderar starkt på att ha goshelg bara vi tre. Känner att jag behöver massa gos och mys just nu.

Ha´re bra, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0