6 veckor, 3 dagar.

Idag var Teos första dag på dagis efter en månads ledighet.
Det har nog varit skönt för honom att komma ifrån mig å Patrick ett tag, han har varit så lugn och gosig hela dagen sen han kom hem.
Sommaren kommer nog bli tuff för honom, han som älskar att vara på dagis.
Nu ska han bara vara på dagis i två veckor sen är det sommarlov till augusti.
Då får vi minsann bli bättre på att träffa alla släktingar som har små så han får leka av sig.

Nu har Teo precis somnat, han är så rolig nu när han ska sova. Värsta ramsan varje kväll när han lägger sig i sängen. Först ska han kontrollera att fisken, nappen, snuttefilten och dockan ligger på rätt plats.
Efter det så måste han säga God natt, Dröm sött, Älskar dig, Vi ses imorgon, God natt och slutligen hej då.
Samma ord varje kväll, så himla söt! Och så duktig han blivit på att prata, helt sjukt va fort det går.
Teos nya favorit är att sitta under trappen där det står en tv och en fotölj, där sitter han och kollar på Nalle har ett stort blått hus. Han är helt galen i den där filmen, sitter och asgarvar och härmar dom där djurena.
Och självklart måste han springa och berätta noga och utförligt för mig å Patrick flera flera ggr vad som händer och vad dom säger. Så söt =)

Idag var vi på läkarbesök med Tilia. Lilla charmade läkaren med sitt supersmajl så han blev alldeles knäsvag.
Hon låg och tog i ända från tårna för att få fram nå ljud men det gick inte så bra. Några pip bara och sen världens leende istället =)
Allt såg iaf kanon ut och hon går verkligen upp jättebra, vilket känns skönt med tanke på att jag har varit så nojig över om mjölken räcker till henne.
Antar att det bara är jag som inbillar mig att hon inte får i sig tillräckligt men nu sa han åt mig att sluta oroa mig och amma vidare så då gör vi det =) Hon har sovit jättebra dom senaste nätterna. Hon har sovit mellan 00-07, då äter hon och somnar om i minst två timmar till. Vääärsta lyxigt ju =D

Idag har jag varit till Nina en sväng, fikat med henne å Veronika. Trevligt att komma hemifrån emellanåt, iofs hade jag Tilia med mig men lite miljöombyte är verkligen skönt om så bara för någon timme...

Nu är Patrick iväg med Tomas och fixar nånting, för ovanlighetens skull =/ Om dom kunde skulle dom antagligen sova i samma säng, riktiga loverboys det där.

Idag "preliminärboka" vi att Lojisan och Carro ska komma hit och fira midsommar med oss, Colin kommer nog med också =) Så roligt, länge sen jag träffade Carro och det ska bli så mys och klappa på bebismagen på lilla Loijsan.
Hon har klappat och haft sig på mig så nu får jag äntligen göra desamma =D Så himla glad för deras skull, jag vet nog ingen som har längtat så mycket som dom!
Enda nackdelen är att det är så långt till henne att jag inte kommer kunna vara så delaktig i hennes grav. och lill livet som jag hade önskat, jag får försöka boka in bra många fler besök neråt runt jul iaf!

Ne nu vill inte lillsnorpan äta mer så då får jag sluta skriva. De tog över en halvtimme att skriva det här inlägget, det blir lätt så när man blir lite distraherad av hur otroligt perfekt hon är och bara måste sitta och glo på henne ;)
Ha´re bra, hej!

Lite nya bilder på mina bejbs =)


Teo är snäll och lagar köksbordet =)


Ungen som är mer vild än gummihästen han hoppar runt på ;)


Våran mini =)


Minsta lilla medvetna leende får mig att smälta, hon är så fin =)


Nyammad och nöjd =)


Syskonkärlek på högsta nivå =) Teo är heltokig i sin älskade lillasyster.
Vill jämt krama, pussa och hjälpa till med henne.
Varje gång hon gråter eller bara gör nå ljud springer Teo dit och klappar henne på
magen och säger lugnt Nuuu sååå Tia!
My precious!


Kommentarer
Postat av: lojsan

oh så stora dom blivit!! T ser ju ut som en riktigt stor pojke nu=)) sötnos!

O lilla T hon e ju söt som socker alltså!



Ja du tänk om vi kunde bo liiiite närmare varandra! Men men vi får väl bli bättre på o ses...vi pratar ju nästan varje dag iaf=) alltid nåt!



Pussa dina sockertoppar o hälsa Tomas Fru;)



Älskar er!

Puss

2009-05-19 @ 22:10:51
Postat av: Ida

gud va söta dom är :)

2009-05-19 @ 23:17:33
URL: http://idalind3ns.blogg.se/
Postat av: Bettan

Men vad hon växer då... Och är ju så otroligt lik storebror.

2009-05-20 @ 09:28:54
Postat av: eda

underbara ungar!!!! De är så himla söta och jag vill så gärna träffa dom snart! Kramar!

2009-05-20 @ 11:59:14
Postat av: sina

hahahahah så söt han är!

Jag kommer ihåg när jag var liten, dock några år äldre än Teo, då hade jag iaf en grej för mig på kvällen, jag var tvungen o säga god natt till alla mina dockor, och dom var MÅNGA!!

Ibland kunde jag tappa bort räkningen o var tvungen att börja om från början. Hehe=)

Som tur var växte det bort med tiden;)

Pussokraam

2009-05-20 @ 22:46:58
URL: http://sina-emmie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0