Tröttmössa.

Bloggen har ännu en gång blivit åsidosatt ett tag, har haft rejäl bloggtorka och ingen som helst lust att blogga.
Dagarna går som vanligt, vissa segare än andra.
Vädret har verkligen varit skit dom senaste dagarna, Teo har så tappert varit ute och lekt tills han varit genomblöt och inte haft någon lust att leka ute längre.

Mikaela kom hit i fredags och är fortfarande kvar. Så roligt och skönt dessutom när hon är här. Hon hjälper väldigt mycket med barnen, plockat, fixar och donar med allt möjligt. Skönt att få lite "avlastning" emellanåt.
Tack så mycket hjärtat <3

Min farmor kom upp i fredags kväll så hon kom hit igår och fikade å lekte med barnen. Hon hade med en tavla till Tilia, jättefin :) Älskade gamla farmor <3 Världens snällaste lilla gumma!
Teo fick sin julklapp, en krokodil som han härjat med sen han fick den. Tänk att nått så litet kan göra honom så glad och hålla han sysselsatt såå länge.

Igår skulle jag och Mikaela gå iväg o sola. Precis påväg ut genom dörren kom jag på att jag kan ju för sjutton inte sola med en oläkt tatuering, smartast! Så då blev det över en timme på gymmet istället. Skönt så skönt!
När vi kom hem möttes vi av Patrick som gick och kånka runt på Tilia. Hon ville minsann inte sova alls stackarn!
Bara grät, gnällde och var allmänt missnöjd med allt. Testa lägga henne flera flera gånger men hon bara grät helt hysteriskt så fort jag la ifrån mig henne.
Det är såå hemskt att se henne så för hon är vanligtvis världens snällaste å gladaste flicka!
Inte alls likt henne å krångla med sovtider eller så.
Inte föräns efter tre nån gång somnade hon, i vagnen nere. Jag hamnade då på soffan. Men hon sov bara två timmar sen började hon krångla igen.
Somna om efter typ en halvtimme och sov sen till strax efter sju.
Runt åtta kom Teo ner så då var det bara att så glatt starta dagen.
Fixade välling till dom, åt frukost och sen kom farmor ner en sväng innan hon skulle åka hemåt igen.
Nu har Tilia somnat igen, hoppas för hennes skull att hon kan sova ett tag nu så hon blir glad och pigg sen.
Teo skulle också sova en sväng men nu leker han däruppe igen så jag antar att han inte kommer vilja somna.
Han somnade inte förän vid två inatt, stackars var jätte trött men kunde inte sova när lillasyster inte riktigt var sig själv.

Mikaela ska vara kvar tills imorgon, då åker hon hem till Bollnäs igen. Man blir ju lite bortskämd när hon är här.
Hon plockar i och ur diskmaskinen utan att man ens märkt själv att den är färdig, städat och sorterar leksaker och leker med barnen.
Stackarn är väl helt slut efter en helg här, knappt ingen sömn och fullt upp hela dagarna. Det är hon inte direkt van vid ;)

Känner att även jag skulle behöva sova en sväng men det får vänta tills ikväll antar jag. Massa, massa tvätt som ska vikas och det behövs städas också.
Stackars Tilia som i vanligt fall sover minst 13 timmar varje natt sov inte ens 5 timmar så jag antar att hon kommer sova största delen av dagen. Skönt för henne isf.

Nu låter det oroväckande illa från övervåningen så det är lika bra att försöka styra upp det innan jag sätter igång med tvätten.

Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: emma

desamma hörru ;)

2009-10-27 @ 17:57:11
URL: http://www.hansson-linden.se/WP

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0