Fredag.

Tilia står och hoppar i sin hop´n pop, Teo ritar en teckning till Nino.
Dagen har gått ganska fort, barnen sov middag samtidigt så det var ju väldigt skönt och ovanligt för den delen.
Mattias kom ner en sväng på eftermiddagen, fikade och pratade massor.
På förmiddagen tog jag en promenad med Malin och alla ungar.
Mamma, Åke, Mats och Markus var också här en sväng, dom åkte strax innan två när dom skulle hämta Martin på dagis.

Patrick fick som sagt lite ultimatum och några krav på sig, t.ex att hjälpa till lite mer med båda barnen och faktiskt öppna körkortsboken när det är väldigt mycket pengar som har spenderats på driver.
Det blev självklart lite för mycket för honom när han insåg att han inte bara kan sitta framför datorn 24/7, jämt å ständigt så då bestämde vi fort och plötsligt att han ska leta egen lägenhet.
Detta firar han nu för fullt med massa öl och en flaska Bacardi med hans vänner.
Då insåg jag att det verkligen inte är värt det längre, jag har inget mer att ge honom.
Jag kan inte försöka ändra på honom, det är han själv som måste ta tag i sina problem.
Jag känner att jag är helt färdig med honom nu, jag måste tänka på barnen i första hand och kan inte längre ha överseende med både det ena å det andra han kastar på mig med jämna mellanrum.
Jag har accepterat helt sjuka beteenden från hans sida för att jag har tänkt att han kanske inte alltid har haft det så lätt men nu har jag liksom inge förstående kvar.
Sorgligt men en otrolig lättnad, jag har under dom här 4 årena jämt kännt ett sorts ansvar över honom men nu känner jag att jag är påväg att kunna släppa det helt.
Han är trots allt en vuxen människa som måste lära sig att älska sig själv innan han älskar någon annan, han måste jobba sig själv innan han ger sig in i ett förhållande igen. Det hoppas jag att han gör så ingen annan ska behöva genomlida vissa saker han utsatt mig för.
Jag tycker bara att det är bäst såhär när det fortfarande finns en chans att vi en dag kan bli vänner.
Jaja nog om det.

Snart fyller min lillebror Markus ett år=) Stora killen nu, så duktig och går omkring som en riktigt stor kille =)

Oj nu börjar barnen ledsna på att sysselsätta sig själva så jag ska leka lite med om innan jag ska bada dom.
Malin och barnen skulle komma över en sväng också. Nu kom dom =)

Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: Tobias

Oj, det var verkligen stora kängan på där... Hoppas det löser sig till det bästa för din och barnens skull bara. Kram

2009-09-04 @ 20:15:46
URL: http://www.familjenlinden.se/wp
Postat av: emma

Tråkigt att höra.. men stå på dig gumman! Du och Barnen förtjänar det bästa!

2009-09-04 @ 22:42:00
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: annika

Hoppas det löser sig till det bästa för er=)många kramar

2009-09-04 @ 23:45:26
URL: http://www.eliasmor.devote.se
Postat av: Mari

Hoppas att löser sig för er o barnen, stå på dig med dina krav släpp inte efter, fått gått igenom samma med min sambo å han fick en väckarklocka julafton 08 sen dess ha de inte varit nå större problem för oss. hoppas de löser sig till de bästa för dig o barnen :) kram kram

Postat av: Eda

stå stolt och stark! Jag är jävligt imponerad av dig ska du veta! Han verkar ju skita i det mesta så då tycker jag att du ska ödsla din tid mer på barnen och dig själv istället för hans psykoser! Älskar dig!"

2009-09-05 @ 18:26:08
Postat av: Ida

Hoppas det löser sig för dig!

2009-09-05 @ 20:02:19
URL: http://idalind3ns,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0