Lite bilder från dagarna som varit.

Patricks hosta är borta helt. Eller ne den är inte borta. Den hamnade hos mig istället.
Det värsta jag vet är hosta, eller att höra andra människor hosta. Eller se det.
Ja men jag hatar milt sagt allt som har med hosta att göra.
Hoppas eländet försvinner snart annars blir jag knäpp. Varenda muskel i magen värker och
halsen skriker efter lite lung och ro!


Barnen har haft luciafirande på dagis, massa mys!
Såg inte så mycket av Teo då vi stod en bit ifrån men Tilia satt så sött så :)

Vi har trots att det gjorde väldigt ont lämnat iväg Saga på prov, en jättetrevlig herre som
bokstavligen föll när Saga kom och knuffade mot honom.
Jag vet att hon får det bra där, men då är ju bara det lilla problemet.
Hur bra får vi det? Teo blev jätteledsen, han älskar ju alla djur och speciellt Saga. Dom var ju som bästa vänner.
Jag försökte förklara att det kostar mycket pengar att ha en sån stor hund men han förstår
ju inte riktigt det där med pengar. Han tror ju att hans skrammel i spargrisen räcker till att köpa hela världen ;)
För mig kändes det minst lika jobbigt, älskade Saga. Snällaste hunden jag träffat.
Hon är verkligen världens bästa hund.
Det känns surt när man måste prioritera bort en sån stor del av ens liv för att kunna tillgodose de behov
dom viktigaste har, dvs familjen.
Men om det är så att allt går som planerat med Saga hos honom så faller alla bitar nu på plats och vi slipper gå i personlig konkurs.

Så många människor är så himla snabba att dömma. Dom skulle aldrig sälja och dom skulle ju hellre bo på gatan bara dom fick ha sin hund kvar.
Jag tänker inte ens förklara mig för såna människor, jag är en sån människa som alltid sätter mina barn först.
Jag kan inte ha på min samvete att jag valde att hämta tillbaka en hund som det visade sig att vi inte har råd att ha när vi får vända på varje krona.
Det är fruktansvärt att folk kan komma och dömma ut en totalt när man redan mår jättedåligt över situationen.
Det var knappast ett lätt beslut men jag måste se det utifrån min familjs bästa.
Nog om det nu.
Slänger in lite bilder istället


Datanörden :)


Martin kom ner och lekte en dag :) Älskade Martin <3


Martin passa på att bada medans han var här eftersom dom inte har
badkar hemma. Teo var minst sagt nöjd :)


Mina fina pojkar <3


Tilia fick bada efter grabbarna, hon satt och luktade på sin badbomb :)


Den var väldigt intressant samtidigt som hon verkade tycka den var lite äcklig ;)


Tilia låg och sura över att hon inte fick låna Teos Toystory-gubbar :(


Teo som tränat på att skriva sitt namn ganska länge nu fick tag på en
spritpenna och visade sina färdigheter på deras lilla träkärra.


Tilia är alltid så vänlig och hjälper gärna till med städningen :)


Nu kom bilderna lite hullerombuller men här är iaf Martin och Teo :)


Teo donade med pepparkakshjärtan som vi hängde i julgranen.


Han tog i som en dåre för att få ut kristyren :)


Teo har börjat göra så fina gubbar :) Duktiga killen!


Tilia påväg till dagis för luciafirandet :) Sötaste lilla tomtemor.


Fina små tomtar och lucior :)


Teo blev lite för tjock om magen med jackan så hans tomterock blev för liten ;)


Finaste Tilla <3

Ne nu ska jag smyga upp och väcka Patrick så det blir någon ordning på torpet idag!
Ha´re bra, hej!


Kommentarer
Postat av: Loijsan

Ni har gjort rätt! Verkligen inte lätt att lämna bort någon som man faktiskt älskar! Men vad ska man göra? hon får det ju antagligen bättre där då med någon som har råd att ha henne.

Ibland får man helt enkelt bortse från sina egna känslor o vara realistisk!



2010-12-16 @ 10:34:44
Postat av: Anonym

2010-12-16 @ 23:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0