Påfrestande!

Dagen har verkligen varit jobbig!
Jag blir sååå jävla arg på mig själv när jag inte lyckas hålla humöret uppe och ha tålamod med Teos trots.
Han är en liten pojke, jag hade ju knappast räknat med något annat än en jädra massa hyss och trots.
Men idag har det varit sååå jädra jobbigt, han har bråkat och varit rent ut sagt elak hela dagen!
Vid lunch ringde min morfar å han var i sin brors lägenhet. Han gick bort för ca en vecka sen å han bad mig komma dit. Tog med Teo, han avgudar sin gammelmorfar så jag ville självklart att dom skulle träffas.
Teo fick ett gammalt mynt morfars bror hade som "lyckopeng" i sin plånbok och allt var frid och fröjd.
Fram tills att lilla Teo förvandlas till ett litet monster. Skriker, river och är helt galen.

Klädde på honom och gick ut, tänkte att han kunde springa av lite energi. Men icke... Fortsatt i samma stil HELA
dagen,kvällen.
Nu ikväll har han varit lite lugn mellan varven men inte tillräckligt för att tålamodet ska hinna komma tillbaka.
Bara jävlas, bråkar och testar gränser.

Jag vill bara kunna förstå honom så jag slipper bli arg på honom. Jag vill kunna känna att jag kan hjälpa honom för det märks sååå väl att han tycker själv att det är jobbigt. Han blir lika utmattad han också.
Min älskade lilla Teo. Det har varit en väldigt jobbig tid nu, jag hoppas varje dag att det ska ebba ut men vissa dagar känns minst sagt hopplösa.
Jag måste ta mig till biblioteket och låna den där trotsboken Emma tipsade om, då kanske man får lite insikt i det hela och kanske kan se det från Teos perspektiv.

Tilia, lillkråkan har också fått ett himla humör. Hon blir jättesur och ger ifrån sig värsta illvrålen när hon inte får som hon vill. Kastar sig handlöst ner på golvet och sparkar med benen, sån tydlig skillnad på henne och Teo.
Teo kastar gärna saker när han blir sur, Tilia skriker HÖGT när hon blir sur.
Teo slår gärna andra när han är arg, Tilia drar sig själv i håret när hon blir arg.

Oh Tilia är så mycket känsligare än Teo. Bara man kollar lite surt när hon river bland "förbjudna" saker (typ boxern, dvdn osv) så börjar läppen darra, värsta krokodiltårarna rinner ner för kinderna och sen världens ljustaste gallskrik.

Jaja nog om massa negativa saker. Eller ja negativa är dom ju inte alltid, jag tycker att det kan vara väldigt roligt när barnen har speciella personligheter och visar att dom har en stark vilja så länge det inte slutar i värsta kaos!


Teo sa förresten nå roligt idag när vi var uppe på deras rum o lekte.
Patrick satt nere vid datan medan Teo och Tilia var uppe med mig.
Då frågade jag Teo vart hans pappa var. Då satt han o tänkte länge sen skrek han:
"Han är i söderhavet. Där är han negerkung!"
Snacka om att jag blev snopen! Ropade upp Patrick och frågade han igen. Samma svar då också.
Sen har han tjatat om att hans pappa är negerkung i söderhavet hela kvällen.
Både Tomas, Mats, jag och Patrick fick oss ett gott skratt :)

Ne nu ska jag kolla på paradise hotel, såå fruktansvärt roligt.
"Hur kunde du vara en sån rockstar och tömma två gånger?" Hahahaha!

Nää nu börjar det!
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: emma

hahaha.. både jag och fredrik fick oss ett gott skratt åt negerkungen vi också :-) De är nog dom där underbart söta stunderna som gottgör för alla hyss å trots å gör att man orkar med :-)

2010-01-05 @ 23:14:35
URL: http://www.emmas365foton.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Hahaha ja du ...negerkung=) Hur underbara är dem inte mellan varven!

Krama om barnen lite extra från mig idag=)

2010-01-06 @ 09:03:26
Postat av: loijsan

alltså ja skrattar fortfarande åt pappa negerkung;))

2010-01-08 @ 01:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0