GAAAH!!!!

Att jag aldrig lär mig. Jag blir lika arg och frustrerad varje månad.
Man vill bara ta tag i dom och slita sönder skiten och hoppas att dom aldrig mer kommer igen!
JAG VILL INTE SE ER!

Det är självklart denna drös med räkningar som väller in varje månad jag menar.
Och jag blir lika överraskad varje gång. Ska jag betala det här...?

Den lilla gnutta hopp om något litet vardagslyx är som bortblåst när jag räknat ihop skiten.
Gå och självdö nånstans äckelpappersbitar!
Och för att inte tala om bilskatt, jävla påhitt! O just denna månad?! APSKIT!
Skrota skitbilen och köpa en spark nu när vinterjäveln kommer!

BLÄÄÄ för dessa snuskräkningar (som kan tolkas på två sätt ;)) och skatter och alla andra skitsätt att suga pengar från mig!

Nu ska jag ta en kopp te, förbereda min muntliga redovisning jag ska ha imorgon och sura satan över min eländiga ekonomiska situation!!
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: Helena

Förstår precis! Aldrig blir de mindre heller. Bara mer och mer. Men de är bara att bita i de sura äpplet varje månad!

2010-10-21 @ 22:21:43
URL: http://lindevall.webblogg.se/
Postat av: Marion

Jag har använt mig av ett "verktyg" som heter Överblick (www.overblick.se), jag är skitnöjd med det. Man kan både göra budget och föra kassabok. Vet inte om det är något för dig, men kan vara lämpligt om man vet på ett ungefär vad man har för inkomster/utgifter.. :)

2010-10-22 @ 15:34:54
Postat av: Loijsan

Tänk om man kunde få en glad överraskning någon månad...vore inte helt fel!!

2010-10-22 @ 16:24:05
Postat av: Elin - Mamma till Evangeline

Okej då kanske jag ska ta och prova det :) tack för tipset!

2010-10-23 @ 21:28:48
URL: http://elinalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0