Alla barnen är snälla mot sin mamma förutom T, han vet inte va snäll e.

Tidig söndag morgon bara Teo var mer vaken än jag...


Några minuter över sex bestämde sig T för att han skulle ha välling sen ur sängen och leka. Aja det är bara lyda order och ställa sig och göra iordning det. P satt uppe lääänge vid datan inatt så han ligger fortfarande. Men det var fan mot min protest. Hela veckan har jag gått upp med T sen åkt till skolan och sen gjort mat och städat och varit allmänt huslig. Därför tycker jag att han kan ta T på helgerna så jag får sova ut nån gång men icke. Den där kommer få en tuff dag kan jag lova er för jag blev på riktigt dåligt humör nästan direkt efter att vi vaknat. Lika bra att han håller sig borta!

Aja jag var iaf hungrig som sjutton när jag vaknade så jag vräkte i mig massa frukost och självklart ville T också ha fast han alldeles innan hade druckit 320 ml välling. Ändå åt han en hel banan, en kiwi och en smörgås. Tjockis- T!

Patrick tyckte att Teo skulle få göra nå roligt igår eftermiddag, aja det roliga  får du stå för förklarade jag innan han började. Då blandade han mjöl och vatten till en degliknande klump som han och Teo satt och lekte med. Problemet var att det bara smulade sönder, såg väldigt snuskigt ut och T envisades med att stoppa i munnen.  Så då slängde jag ihop lite trolldeg istället till grabbarna. Lite rosa och lite grön.  Jag hade glömt bort hur roligt det är att sitta och kladda med det, både jag och P hade nog roligare än T =) Teo smakade lite av trolldegen också men det fick han bittert ångra, satt och grimaserade jättelänge även fast han drack hur mycket som helst. Stackars T.

Aja nu har det här inlägget tagit ungefär en timme att skriva för T river i allt. Alldeles nyss stod han i fotöljen och hoppade och härjade tills han bokstavligen flög in i byrån. Då kollade han surt på mig, öppnade byrålådan och rev ur kläderna. Sen klämde han fast fingrarna när han skulle stänga och sen dess har han skrikit. Underbar morgon =)

Nu ska jag ta och borsta tänderna på mig och T sen leka innan det är dags för honom att sova igen.
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: emma

å fy tusan! Elton sov till 9 idag så jag är överlycklig :-) Vaknade 06.40 å va fullskiten men vi lyckades byta blöja å ge honom välling åsen somnade han om!! Trodde ja aldrig skulle ske men ibland har man tur ;-)

2008-10-19 @ 09:55:50
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: Eda

Ja, desvärre har även jag välsignats med hopplöst morgonpigga blådårar! Jag vill bara sova!!! och kanske få en spruta morfin istället för morgonkaffe ;)

2008-10-19 @ 11:29:52
Postat av: Loijsan

P är liiiite lat va?!! Orkar man sittavid datan så orkar man gå upp me sin son! han gör ju inget direkt om dagarna väl? Oh de där problemet kommer ja me ha!! iaf på helgerna!!

2008-10-23 @ 16:05:55
URL: http://loveliloijsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0