Mess.

Idag gick dagen fortare än jag hade hoppats på. Jag hade planerat att jag skulle lämna T, städa, duscha, plugga och hämta T. Så blev det inte. Mötte Nina påväg till dagiset och där hade jag glömt mina vantar. Cykla dit när jag hade lämnat T och blev kvar. Pratade massa skit i flera flera timmar. När jag väl tog mig i kragen och skulle gå hem sprang jag på Madde precis utanför Magnus och Nina. Gick med henne förbi Hällagården. Hann lagomt hem och kolla posten sen var det bara att vandra iväg och hämta T. Oduschad, ostädat hemma och inte ett dugg smartare. Aja tur att jag fick lite tid över ikväll till pluggandet. Marika var hit en sväng och lekte med T och åt med oss. Patrick var iväg på Ica 2-3 ggr för han jämt glömmer köpa det han går iväg för att köpa, inte konstigt att den människan aldrig går upp i vikt så som jag kör med honom ;) Det är iaf skönt att han börjat på den där kursen så han gör nånting om dagarna. Han är gladare och vi småtjafsar nästintill ingenting, och det är ju alltid bra =) Teo var jätteduktig när jag lämnade han på dagis imorse förresten. Nu efter att han varit sjuk så länge har han varit jätteledsen när vi lämnat men idag och igår har det gått mycket bättre. Han ska ha hejdå-puss sen vinkar han och bara springer iväg. Så himla skönt att slippa lämna mitt troll gråtandes, det finns inget värre. Då vill man bara ta med han hem igen och aldrig någonsin lämna dit honom igen. Förövrigt så har våran otursdrabbade avkomma klarat sig från diverse sjukdomar nu ett tag. Hoppas det håller i sig tills efter jul iaf, det vore fan helt underbart! Det är riktigt läskigt hur kaxig Teo är, även fast han är liten och inte kan säga nånting säger hans kroppsspråk så himla mycket och alla andra läten han gör som får vem som helst att känna sig som en idiot. Jag har en svag känsla av att T kommer få ett himla humör och bli riktigt envis, ja värre än han redan har då. Hur som helst är han helt underbar även fast han har lite speciella personligheter =) 16 månader idag, det är helt sjukt hur fort tiden har gått. Han har blivit stora killen mot min vilja, jag som svor att han alltid skulle vara min lilla baby. Det känns tungt att inse att han inte är min lilla baby längre, han har blivit ett barn och det hände medans vi sprang mellan tvättstugan och Ica skulle ja kunna tro. Skrämmande tanke att Teo en dag kommer tappa sin första tand, lära sig cykla utan stödhjul, gå första dagen i skolan, få tjejbacillskräck, basröst, skägg och bli kär. Shit, det var inte länge sen jag och Patrick var i den åldern och snart har vi barn som utvecklas i samma takt. Jag är säker på att jag om 15 år fortfarande kommer sitta och tänka att tiden gått så fort, att T fortfarande är min lilla bebis och att det känns som nyss jag födde honom. Underbar och älskad nu och förevigt i vilket fall!!

Skitigt väder har det varit idag, snöat och härjat hela dagen. Slaskigt ute, helt omöjligt att ta sig fram med vagnen eller cykeln. Jättetungt i det hemska snöslasket. Hoppas det blir ordentligt med snö eller att det här försvinner.
Ne nu ska ja ta en kopp te och gosa med min P i soffan och kika på prison break.
Sen ska vi minsann lägga oss, inatt låg jag vaken till efter tre. Kunde inte somna! Aja nu blire andra bullar.
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: Emma

Fytusan säger ja bara! Gick hem till mamma å pappa igår och jag höll på att bli tokig på vagnhelvetet... -Jo man får faktiskt säga så om den här vagnen! Däckena blev lika stora som traktordäck eftersom snön va blöt och rullade upp sig på dem. Hälften av all snö åkte in i varukorgen så allt där i blev pissblött!! Tillslut slutade de att rulla och man fick gå och skjuta vagnen framför sig! Usch..! tack å lov att jag slipper den snart! :-)



Får du tråkigt någon dag så är det bara att skicka iväg ett sms å kolla va ja gör! Ofast är de ingenting... så tråkigt att gå hemma om dagarna. Har ju lite att plugga med men nu har jag varit flitig och fått de mesta gjort så jag kan helt klart avvara en stund för lite fika och skitprat! :-)



Jag tycker också de är rätt skrämmande va fort det går. De va ju alldeles nyss som man gick å va tjock med elton i magen, nu är det en annan helt okänd krabat som ligger där i och bara väntar på att få komma ut och vara bebis en superkort stund och sen bara springa iväg och göra bus hela dagarna den också! haha..



2008-12-04 @ 11:31:22
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: liza

hejsan! ja ett tag då, tills ja får lgh i Uppsala vilket blir i feb typ.. ne ja tror inte nån ska ha den här lgh, Men den är ju inte tom nu direkt. men snart så ;)

2008-12-04 @ 11:43:17
URL: http://mina3barnojag.blogg.se/
Postat av: loijsan

har du tråkigt så ta me dig T o kom hem till oss=))

Ja saknar er så! Nie vill nog iaf ha nån att leka me så kan vi dricka kaffe=)) han e en ganska bra barnvakt!!

2008-12-05 @ 14:50:49
Postat av: Eda

Haha alltid lika underhållande att läsa din blogg gumman! Du utrycker dig så likt mig själv ibland så man kunde tro att vi är släkt på riktigt! Älskar och saknar er! bara så du vet!

2008-12-06 @ 19:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0