Så jävla nöjd!

Igår kväll låg Tilia och sov lääänge lääänge hos Patrick medans han satt och läset i körkortsboken.
Vid elva blev jag sjukligt trött så jag och Tilia gick upp å la oss medans Patrick satt kvar nere och läste.

Började amma Tilia och sen började Teo vakna till liv.
Min underbara lilla Teo ställde sig i sängen och kollade frågande och sa: Mamma, sova dig?
Självklart kunde jag inte säga nej så han kröp upp och la sig i mitt knä, under Tilia på nå vridet sätt.
När dom låg där båda snuttarna insåg jag verkligen att min envisa kaxiga T blivit så himla stor, han är som en halvt fullvuxen karl för guds skull!

Tilias lilla minihuvud såg verkligen ännu mindre ut bredvid Teos enorma blonda. Så otroligt underbara barn!
Just i den stunden när dom båda låg och bara var nöjda över att bara vara med sin mamma blev jag så himla lycklig.
Allt annat känns så fruktansvärt meningslöst, mina små förtjänar verkligen det bästa och det ska jag självklart försöka ge dom. Jag har haft såå dåligt samvete att jag inte gett Teo den uppmärksamhet han vanligtvis brukat få av mig, vissa dagar har jag inte kunnat gjort annat än gråtit bara jag kollat på honom.

Patrick säger att jag bara inbillar mig men det känns som om han känner sig bortglömd eller nått sånt, iofs hittar Patrick på saker med honom hela tiden men det är klart att han vill vara med sin mamma också!
Usch jag tycker att det är så svårt att fördela tiden när man ammar, det är väldigt tidskrävande men absolut ingenting jag vill sluta med i första taget. Men å andra sidan vill jag spendera mer tid med Teo också.
Aja jag förväntar mig inte att någon ska förstå men jag tycker verkligen att det är jättejobbigt.

Idag har jag och Tilia varit till Bollnäs en sväng med mamma. Blev en fika och lite annat.
Tilia sov förresten jättebra inatt, somnade vid tolv och sov till fem. Då åt hon bara sen sov vidare till kvart i nio.
Riktigt lyxigt! Teo sov också hela natten och vaknade kvart i åtta när klockan ringde och det var dags för dagis.

Ne nu ska ja ta fram lite middag sen hämta Teo om en timme.
Tror jag tar hojen och hämtar honom idag så vi kan handla på hemvägen. Lovade att han skulle få åka den där bilen inne på konsum så det är lika bra att göra det.

Ha´re bra, hej!

Hjälmen

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag förstår precis hur du menar!!

Elton kom imorse å ville bli buren å bara vara med mig.. samtidigt låg Viggo och skrek och ville ha mat!! Man skulle vilja dela sig på två ibland så man kunde ge dem all den tid dom kräver och FÖRTJÄNAR. jag kan också känna mig alldeles grinfärdig ibland bara jag tittar på Elton! Va vet jag om de bara är vi nyblivna nojiga mammor som inbillar oss men jobbigt är de! ;-)

De stunder man får över passar jag på att överrösa honom med pussar och kramar och försöker busa med honom så gott man hinner med ! De är verkligen inte lätt men man får nog göra så gott man kan!

kram!

2009-04-21 @ 12:33:29
URL: http://hansson-linden.se/WP
Postat av: eda

vadå för hoj?....

2009-04-24 @ 10:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0