Lilla plupp...

plupp



Efter att vi varit till bollnäs och fått lite papper inlämnade och donat så åkte vi till mormor å morfar med resesängen vi haft stående hur länge som helst. Väl där uppe satt vi och tog en kaffe med morfar då det ringer från dagis.
En av fröknarna säger: "Hej, jag ringer ifrån Teos dagis och han har ramlat och slagit sig. Det är ingen fara med honom men jag tror ni måste åka in med honom så han får sy. Det är inget allvarligt men om du har möjlighet att komma och hämta honom nu vore det bra så en sköterska får kolla på såret."
Då blev jag lite förvirrad, det var inget allvarligt eller ingen fara med honom men han behöver sy?! Aja som tur var åkte ju jag och Patrick med pappa till mormor å morfar så han skjutsade ner oss till dagiset.
Väl där blev T överlycklig över att se oss, för ovanlighetens skull. Han brukar bli tokig när man hämtar honom men nu ville han med mamma vilket kändes riktigt bra. Han hade fått ett sår vid ögat som först såg riktigt otäckt ut med tanke på allt blod och att det var så nära ögat men sen när jag kollade såg det inte så djupt ut som tur är.
Åkte ner till hälsocentralen här i Kilafors och tänkte att en sköterska kanske kunde kolla direkt på det men nu måste man tydligen boka tid för alla besök. Jag blev lite irriterad över det och frågade om man verkligen ska behöva åka upp till akuten men då fick vi komma in till en distriktsköterska direkt.
Hon tvättade rent och kollade hur djupt det var. T var jätteduktig men blev lite irriterad på henne.
Hon tyckte det var dumt att sy i ansiktet med tanke på ärr och så, hon limmade och satte sån där stripe? över.
Sen fick T ett klistermärke med bamse så han var nöjd. Som tur var så var det inte lika illa som det såg ut att vara från början.

Det jag blir lite irriterad över är det här dagiset Teo går på. Jag klandrar dom absolut inte för att dom inte hinner på honom när han ramlar eller kan ha koll på honom varenda sekund men det var så att dagisfröken som hade varit med Teo då när han ramlar i stentrappen förklarade att hon fick bråttom att springa efter två andra ungar som båda två är mycket äldre än Teo. Då tycker jag att man är lite dum om man lämnar den yngsta på dagiset ensam i en stentrapp för att springa efter två andra ungar som faktiskt sköter sig mest själva ute. Jag vet mycket väl att han likväl hade kunnat ramla om det var så att jag eller Patrick var med men å andra sidan säger ju ens sunda förnuft att man inte lämnar en unge på 1½ år ensam i en isig stentrapp för att springa efter två andra ungar som busar.
Patrick är självklart skitsur på det där dagiset och tycker att vi ska byta, speciellt när vi kom hem nu och Teo inte ens hade ett par byxor på sig under overallen och en jätteliten byxblöja även fast vi lämnade dit ett paket nya blöjor idag.
Då borde dom ju iaf kunna sätta på han ett par av hans egna blöjor för dom hade inte ens hunnit tagit slut och ett par byxor när dom ska vara ute såpass länge som dom är.
Aja vi får diskutera det mer, julibacken blir mer å mer lockande speciellt nu när vi flyttar till sågstigen.
Ne nu blire bollnäs en sväng till med pappa sen hem och äta lite mat.
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: loijsan

Men lilla T :( hoppas han mår bra iaf nu!!

2009-02-23 @ 21:14:42
Postat av: Bettan

Han måste ju byta dagis så han får busa med alla släktingarna sina =) Visst händer det lite olyckor även där men jag har då inte varit med om att dom har varit så där dåligt klädd nångång.

2009-02-23 @ 21:31:26
Postat av: eda

Det var det värsta jag har hört!!! stackars lilla gull Teo! jävla idiot dagis nu blir jag skit arg! ni ska väl för övrigt inte ta med blöjor till dagiset?

och sen ska de absolut inte sätta på för liten blöja eller lite kläder jag skulle faan stämma dom jävlarna!!!! hehe tror jag vakna på fel sida idag...

2009-02-24 @ 09:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0