Tålamod...

Ja pappa har fixat så han ska flytta upp hit nu den 1a mars. Jag hoppas och ber att han inser att jag inte kan ha honom sittandes hos mig hela dagarna då också, jag behöver egen tid med min familj.
Imorse när Patrick gick med T till dagis klädde jag på mig och skulle ut med Saga. Pappa slängde på sig sina kläder och stressade fram att han också skulle med å gå med henne. Jag försökte förklara att jag vill gå själv för att få lite tid ensam men han skulle så envist gå med. Då blev jag självklart sådär bitter som bara jag och farmor kan bli och sa att han kan gå med henne själv isf. Och det gjorde han, och var borta i tyå 2 timmar. Han hade satt sig hos mormor å morfar och surat.
Han går fortfarande med henne lös även fast jag bokstavligen förbjudit honom att göra det. Han förstår inte att hon inte är den enda hunden som bor här på området och att hon lyssnar inte ett skit om det är så att man ser andra hundar.
Flera gånger har genomsnälla hundar blivit "attackerade" av mongohundar här i Kilafors och det har jag förklarat för honom men ändå går han med henne lös. Hon är inte så väldresserad direkt så hon lyssnar inte ens när man går med henne i koppel och möter hundar men han inbillar sig att den dagen han möter en hund lyssnar hon om man säger åt henne.
Ja men det är tur att han vet det och att han känner henne så väl efter att knappt ha haft henne i två veckor och då jobbat 10 timmar om dagen och inte ens haft tid att lära känna henne. Inte ens jag och Patrick känner henne helt för vi har bara haft henne i två månader, hur kan man inbilla sig att man vet hur en hund reagerar i olika situationer om man inte ens känner hunden?! Jävla nöt!!

Jag börjar bli riktigt less på det  här och klarar nätt å jämnt av att vara hemma, jag håller på att bryta ihop men den där karln förstår inte även fast man säger rätt ut till honom att man blir galen av att han är som han är.
Ärligt talat, på en minut kan han upprepa exakt samma mening minst 30 ggr. Det kan vara allt ifrån att han säger till sig själv : Ne fan det går inte, eller att han säger till stackars saga: Hej bus,hej bus, hej bus x30.
Hon håller på att bli sönderstressad stackarn och det förstår jag när hon inte fått en lugn stund sen i lördags som oss andra. Hon som är van att sova hela nätterna med oss har varit vaken i princip dygnena runt med tanke på att Teo härjar hela dagarna och pappa hela nätterna.
Jag orkar inte mer och känner att jag sakta men säkert blir mer sinnesförvirrad än vanligt men jag förstår inte vad jag ska göra. Jag har sagt rätt ut till honom att om han inte kan sova på nätterna eller åtminstonde vara lugn då får han sova nån annanstans men det fattar han inte för han fattar inte att han är en lortgris som härjar HELA tiden. Han märker inte själv hur han är eller så är det nå stoooora fel.
Ne nu ska ja sluta gnälla på min gamla far men jag måste för att inte begå kollektivt självmord med Saga.

Idag ska vi ner till bvc för 1½ års kontroll. Det ska bli spännande att se va T väger och hur lång han är. Det är som sagt ett bra tag sen vi var ner, ett halvår eller nå sånt. Det är dessutom dags för en spruta nu igen så jag hoppas det går bra.
Imorgon är det bm som får äran att spendera lite tid på mig, hoppas blodvärdet har gått upp nu. Det känns inte som så men man kan ju hoppas iaf.
Idag går vi in i v 33, jävligt skrämmande och jag börjar få panik över flytten. Vill få ordning och bara kunna ta det lungt tills bebis behagar att komma ut. Bäs i magen är totalt galen och håller på att ha sönder mig invändigt tror jag. Härjar runt nått så fruktansvärt, tre ggr värre än T. Det kommer säkerligen resultera i en mycket lugnare bebis än Teo då för han var inte lika härjig i magen men det får man ju igen nu ;)

Ne nu lockar duschen sen blire lite plugg innan T ska hämtas.
Ha´re bra, hej.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ska du till bm imorgon också?! haha.. ja med :-)

2009-02-11 @ 11:44:13
URL: http://hansson-linden.se/WP
Postat av: Anonym

Men snälla Madde då det e ju din gamla goa pappa du pratar om, vilken tur han har att du får större lägenhet den 1a mars då kan ju flytta in hos dig å få rå om dig riktigt ordentligt å så får du ju gratis barnvakt ä hundpiga o lite städhjälp



Tobbe

2009-02-11 @ 16:57:31
Postat av: Maria

Varenda gång jag tycker att mina föräldrar gör nå konstigt eller säger nå konstigt så ska jag tänka på dig. För jag vet ärligt talat inte nån som har så konstiga föräldrar som du har. Stackars människa.

Du kan alltid komma hit på en kopp te när dem är dig övermäktiga.



Kram /M

2009-02-11 @ 23:50:35
URL: http://www.familjenlinden.se/wp
Postat av: Ida

Haha det är så kul att läsa din blogg, kan verkligen se din far framför mig..

2009-02-12 @ 19:42:47
URL: http://idalind3ns.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha det är så kul att läsa din blogg, kan verkligen se din far framför mig..

2009-02-12 @ 19:43:14
URL: http://idalind3ns.blogg.se/
Postat av: loijsan

du kommer känna kärlek sen igen när han inte e så väldigt nära er hela tiden ska du se=)

Ja har en aning om hur du menar me allt ska du veta!

;)

2009-02-12 @ 20:27:14
Postat av: Tobias

Ja du Madde... Ingen kan då anklaga dig för att inte vara ärlig... =)

2009-02-12 @ 23:29:49
URL: http://www.familjenlinden.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0