Hemska hemska natt.

Vi gick och la oss vid elva tror jag det var. Jag var så himla trött efter en heldag hemma hos mamma så det var skönt att komma i säng någorlunda tidigt. Patrick var så himla snäll och masserade min rygg tills jag somna. Sjukt skönt för stunden iaf, har burit omkring på T påtok för mycket dom senaste dagarna.
Vaknade inatt nån gång av att det blåste jättemycket ute, bordet på baksidan stod och slog mot väggen. Blev tokig och tillslut gick stackars Patrick ut i bara kalsonger och möblerade om lite på baksidan. Sen somnade jag om ganska snabbt men vaknade efter bara ett litet tag av världens sendrag i hela benet. Skrek av smärta sen låg jag och tyckte synd om mig själv en tag innan jag somna om igen. Bara en kort stund efter det vaknar jag av ännu ett sendrag i samma jävla ben, denna gång ännu värre. Sex ggr har jag vaknat och skrikit av smärta inatt för att jag har fått sendrag, det är fan den värsta natt jag haft på länge. Jag fick sendrag varenda natt när jag väntade Teo också men inte förän dom sista sex veckorna ungefär. Om detta håller i sig fram till förlossningen blir jag knäpp.
Idag är jag helt öm och har ont i hela benet, går som en gammal kärring och känner mig allmänt bedrövlig.
Fick iaf sovmorgon imorse eftersom jag sov så dåligt inatt, visserligen gjorde patrick också det eftersom jag skrek som ett litet barn men han var så snäll och gick upp med T så jag sov till halv tio, eller låg kvar i sängen och gosade med saga iaf:P

Igår fyllde min morfar 68 år, stort grattis till honom. Vi ska på kalas nu kl ett hos dom, hoppas t vaknar innan bara så jag slipper väcka honom. Han blir så himla sur om han blir väckt.
Patrick har äntligen skaffat sig ett gymkort så han har varit ganska slut dom senaste dagarna också. Med tanke på att han är så liten och har nå fel i ryggen är det bara bra för honom att träna men när det är typ 3 år sen han gjorde det blir han lagomt trött efter nån timme på gymmet.

Ne nu måste jag ta och plocka iordning lite här innan det är dags att börja vandra mot tårta och kakor idag igen =P
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: Fnyz/Hanna

jag hade sjukt mycket sendrag när jag väntade tildan, ett par tips som kan hjälpa är för de första att dricka tillräkcligt mycket vatten då vätskebrist kan vara en orsakt och man behöver extra mycket vätska när man är gravid men sen finns det en till orsak till sendrag åxå å de är brist på kalcium eller kalium jag minns aldrig vilket ämne det är men iaf så finns det i banan så är en banan på kvällen eller så så att du får de lite som rutin så kroppen får tillräckligt av det ämne det nu är :-D



kramar

2009-01-11 @ 14:43:01
URL: http://fnyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0