Riktigt arsel!

Den där äckliga dagen kommer svettsas fast i mitt minne.
Åkte upp till Bollnäs och kände att nu jävlar kommer det här gå vägen.
Blev verkligen grillad av den värsta satkärring världen har skådat,
fick göra allt man kan tänka sig.
Signalreglerad korsning, cirkulationsplats, start i lutning, backa runt hörn x2,
fickparkera, passera järnvägen, köra landsväg, köra i stan, ja men listan kan göras lång.
Men jag är ju så jävla bra så det är klart att jag gör allt kanon.
Styr kosan tillbaka mot folkets hus med ett litet leende på läpparna, där fick du din skata!
Stannar bilen och tänker, men kom igen nu då, sätt lite fart och ge mig det där jävla pappret
så jag kan sluta må illa.
Med sina skrikrosa målade läppar säger hon sedan: "Jaa Madeleine, hur tycker du att det här gick då?"
"Jag tycker att det gick jättebra!"
"Ja det gick bra men räcker dessvärre inte till ett godkännande."
Jag fick en stor klump i magen och tänkte men kära nån, hon måste ju skämta?!
"Är det en 90-väg så ska man köra 90km/h och det gjorde inte du, du körde bara 80."
Med skakig röst får jag ur mig:
"Ehm, det måste väl vara helt okej sålänge man inte har massa trafik bakom?"
Tillägger dessutom att detta var 8,30 i bollnäs, dvs att det inte är en själ ute.
"Nej, det är inte okej för att varken väglaget eller vädret berättigar dig att hålla sån
hastighet, det framkallar bara irritation och vansinnesomkörningar!"

"Men det fanns ju ingen bakom, och man ska väl ändå situationsanpassa hastigheterna?"
Jag var dessutom vid det laget så jävla arg på denna människa att jag valde att avsluta diskussionen innan jag klöste ur ögonen på henne!
"Ja men Madeleine, misströsta inte. På´t igen bara! Allt annat klarade du ju galant."
Får pappret och rutan är ikryssad, inte godkänd med motivering 25. Övrig, överförsiktig.
Men ärligt talat, tror hon själv att jag kommer ligga och glida 80 när jag väl har det där jävla körkortet?
Jag tänkte att det är säkrare att ligga på 80 när det inte är nån trafik istället för att råka köra några km/h för fort.
Jag blev riktigt besviken och såhär i efterhand ångrar jag bittert att jag inte kvaddade bilen.
Det är en sak om man kuggar sig på uppenbara fel, kör emot rött, missat stopplikt, inte kunna manövrera bilen osv, men när det är på en sådan svag och luddig orsak som 10km/h känns det
faktiskt en aning orättvist.

Jag kom hem och var en riktigt surpuppa hela dagen, intalade mig själv att jag fan inte ska ha nå körkort! Aldrig mer ska jag köra en bil.
Efter ett tag ordnade det upp sig också så jag bokade en ny tid, ville först inte ha en tid i Bollnäs men
insåg att det är enklast. Men nu sitter jag ännu en gång med en klump i magen och tänker:
Vafan, tänk om det är den där skatkärringen som står där nästa gång också, vad fan gör jag då?!
Sitter nu och ärligt talat funderar på att ringa och avboka den där jävla tiden, det är fan inte värt det!

Kommentarer
Postat av: ida

Men vad i helvete!? Får hon verkligen göra så? Jag tycker att du ska överklaga på nåt sätt, man måste kunna göra det och få ett andra utlåtande på anledningen till kuggningen. Så ska det inte få gå till!!!

2011-09-04 @ 21:50:32
URL: http://edas.blogg.se/
Postat av: evelina

Måste bara hoppa in och säga Men fy fan vad jävligt, riktigt dålig anledning. men du tar det säkert nästa gång när allt ändå gick så bra.

Får jag fråga om du har övningskört privat eller mycket med körskola?

Dom verkar ju vara lite emot privatister och gärna kuggar dom för skit saker! Tänkte om det kanske hade något med saken att göra?

2011-09-04 @ 21:53:39
URL: http://evelinagabriella.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Ida: Ja jag tänkte överklaga men läste sedan på baksidan att det inte går att överklaga ett förarprov enligt körkortslagen, kap 8 § 2.

Evelina: Ja men det värsta är att jag har kört skitmycket med driver köpte största paketet där, och bara lite hemma. Jag bokade uppkörningen själv för att jag tyckte det var lämpligare o slippa krångla o ringa driver och dona!

Men jag har uppfattat att dom gärna kuggar för skitsaker bara för att man bokar privat.

2011-09-04 @ 22:25:39
Postat av: evelina

Hm jasså. Men det är ju skitpuppigt om dom kuggar för det? Hade väl en dålig dag tantalara, och då går det såklart ut över stackarna som verkligen behöver det där kortet! minns du vad hon hette som du körde upp med?

Men alltså erbjöd sig driver inte att boka in uppkörningen då? Det brukar dom väl göra ganska fort, eller? hur många körlektioner ingick i det paketet du tog då?

2011-09-04 @ 22:41:09
URL: http://evelinagabriella.blogg.se/
Postat av: Elin

Men fy fan! Vilken satkärring. Hoppas att du får någon annan nästa gång. Lycka till <3

2011-09-05 @ 17:28:03
URL: http://elinenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0