Vit lilja.

Det har inte varit någon vidare uppdatering på sista tiden.
Har inte haft någon lust eller behov av att skriva av mig, men nu kommer det antagligen igång igen.

Det finns inget jag kan skriva eller göra som förändrar något, att stå bredvid och se på när någon man älskar och respekterar så högt tar sina sista andetag är en total känsla av maktlöshet.
Jag har ett extremt kontrollbehov, måste övervaka och ha ett finger med i allt.
Att stå bredvid och inte kunna göra någonting, inte ens styra ödet liiite åt det andra hållet, det ger mig panik.
Jag vet, vi vet vad som har hänt.
Vi har fått höra det av flertalet människor.
Kan man acceptera vad det innebär i vardagen?
Rent teoretiskt är det inga frågetecken, en enorm saknad.
Men i praktiken? En vardag utan denna underbara människa? Ofattbart. Bisarrt.

Låtsas som om det inte har hänt bara för att inte bryta ihop igen.
Inbillar mig att allt är som vanligt.
Sen kommer verkligenheten ikapp.
En käftsmäll, vågor av panik och tårar som inte går att hejda.
Gråter tills man knappt kan andas längre.
Hur kan något sånt här hända?
Våran högt älskade som alltid var så varm, bitter och kärleksfull.

Hon fanns alltid där, den fast punkten alla vilsna tonåringar behöver.
När hennes egna barn blivit vuxna och flyttat tog jag och min bror över.
Hon tog alltid emot oss med öppna armar, genom alla år.
Att mina barn inte kommer få växa upp med henne plågar mig.
Hon har funnits där för mig, jämt.
Det finns så mycket fint att berätta om henne, hon var helt fantastisk.
Pendlade mellan bitter och skojfrisk på bara sekunder.

Jag kan ju inbillia mig att jag förstår vad som har hänt.
Men att jag aldrig mer kommer få träffa henne, bli omfamnad av henne kommer jag aldrig acceptera.
Jag saknar dig så det gör ont, jag mår illa av tanken att du är borta.


I mörker och i ljus ditt ansikte jag ser.
Ur minnet tar jag fram de bilder där du ler.

Kommentarer
Postat av: Hilja

Hon var, vill säga är! Världens bästa människa. Jag kunde alltid ringa och prata precis som vanligt med hennne, jag kände mig fortfarande som en del av familjen trots att jag Och Stefan inte är tillsammans. Hon brydde sig till och med om min fanilj, mina systrar och deras barn! Anna Älskade Maj-Britt. Hon var "mamma" En dröm mamma som bara finns där när man behöver, jag vill bara ringa och prata med henne en sista gång, få säga hur älskad hon är, men finns ingen där. Vill höra hennes klingande skratt och hennes "Men Stefan" Jag kan inte föreställa mig hur ont det gör för er som står närmast, men jag vet att det gör jävligt ont. Hoppas att ni vet att jag älskar er. Du ska veta hur stolt hon var över dig Madde! Det brukade vi prata om, hur du tar hand om alla där borta och hur duktig och osjälvisk du är. Älskar er

2012-07-10 @ 08:59:45
URL: http://hiljas.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0