Dagis =)

Idag var det andra dagen på Teos inskolning. Det går jätte bra och han skiter fullständigt i mig när vi kommer innanför väggarna där. Tror verkligen att det kommer funka finfint, det känns bra att det har gått bra ändå från början. Jag har världens separationsångest så jag antar att det är jag som kommer gråta som ett litet barn på måndag när det är dags att lämna honom en hel dag för första ggn. Jag hoppas iaf av hela mitt hjärta att han kommer trivas där och inte gråta onödiga tårar. Men det är en av dagis-fröknarna som jag har jävligt svårt för, hon pratar inte med barnen utan skriker. Hon använder inte en vänlig ton varesig hon ska tillrättavisa dom eller berömma. Jag har bara väldigt svårt för henne och jag hoppas att min älskade lilla Teo inte ska hamna i hennes klor någon gång. Hon måste vara otroligt bitter, det är obegripligt för mig hur man kan vara så himla barsk och låta så sur när man jobbar med barn. Igår när vi var där blev jag lite fundersam för Teo var minst så jag frågade när dom andra ettåringarna ska börja men Teo skulle tydligen vara ensam ettåring ett tag. Det är ju på två vis det också, han leker precis lika bra med större barn men eftersom alla andra är minst ett år äldre är jag rädd att Teo på nå vis ska bli bortglömd då han inte kräver lika mycket uppmärksamhet som alla andra barn där. Eller så kanske har blir allas lilla mini-love =) Martin har precis bytt dagis till ett annat och det känns ganska bra att inte ha dom på samma. Då hade det nog blivit lätt att jag får ta med mig Martin när jag hämtar Teo eller nått annat krångel som jag säkert hade gått med på men egentligen varken orkar eller haft lust med. Har inte träffat min älskade lilla Martin på flera dagar och jag saknar han så himla mycket. Teo älskar honom och dom leker jämt jättefint när dom träffas. Mamma har varken ringt eller kommit hit på flera veckor. Antar att hon har fullt upp med sin "nya familj".
Det är inget jag skulle sörja om det inte innebar att jag nästan aldrig får träffa min Martin. Jag hoppas iaf att han kan komma hit nån dag så vi får gosa och leka.
Jaja nog om det. Idag fyller Magnus 39 år så vi ska dit och fika vid fem. Oj det är snart såg jag nu! Jag var iaf helt övertygad om att han fyllde 40 så det var tur att jag ringde mormor och fick det bekräftat. Nu kom Tias så vi ska åka.
M.

Kommentarer
Postat av: Fnyz/Hanna

skönt att inskolningen går bra det gjorde det med Matilda åxå :-) hon var 1år och 4 månader när hon började eftersom hon blev det i augusti och jag ville itne att on skulle börja mitt i semestertiderna.



hoppas den sura fröknen har nära till pensionen eller mjuknar upp lite ;-)



kramar

2008-08-19 @ 20:00:58
URL: http://fnyz.blogg.se/
Postat av: Marion

Här är ju du :) Roligt! Kul att höra att det går så bra med Teos inskolning :)

2008-08-20 @ 11:54:16
Postat av: Loijsan

duktig T =) stora killen nu=) stackars lilla mongomadeleine;)

2008-08-20 @ 16:02:02
Postat av: eda

Teo blir bara större å större... men det kommer gå jätte bra på dagiset ska du se och om kärringen är dum mot Teo ska jag dit och d ö d a na´

2008-08-21 @ 13:01:35
Postat av: Ullis den Gulliga

Va skönt att det går bra på dagis trots bittra tanter....



trevlig vi hade häromdan...



va duktig du är att skriva

2008-08-22 @ 20:40:29
URL: http://www.myspace.com/gulligaullis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0