Helvetes förkylning.

Idag var det första skoldagen och min bror fick den stora äran att skjutsa mig till Bollnäs imorse. Tack Mattias =)
Orkade inte åka tåget innan sju när vi inte börjar föräns halv nio, suger att det går så kasst med tåg/bussar här.
Väl i skolan insåg jag att det var extremt blandat folk i min nya klass, jag är nog den enda som faktiskt är normal. Madde kanske också är lite smått normal men inte riktigt. Jättebra lärare som jag kommer trivas väldigt bra med. En av dom hade jag innan jag blev mammaledig med Teo. Marie heter hon, helt underbar lärare som från början är barnmorska. Den människan hjälpte mig verkligen då när jag blev på tjocken. I vilket fall som helst så gick dagen ganska fort och vi slutade vid halv tolv. Jag å Madde käkade på skolan sen gick vi ner på stan och shoppade lite kolligieblock och annat smått. Fikade på NK sen gick vi till biblioteket och lånade lite böcker. Men innan vi fattade vart fan böcker stod på. Jievla konstigt det där med bibliotek, fattade ingenting av alla bokstäver, hyllor och alla avdelningar. Å ändå är inte bibblan i Bollnäs så stor. Till slut lyckades vi hitta några bra iaf. Sen till station och hem och hämta Siri på dagis. Sen till BB-kontoret för att hämta biljetter till cirkusen och apoteket och köpte alvedon. Väl hemma möts jag av en högröd, hängig och slö unge som trots sin höga feber ler stort och säger HEJ när jag kommer innanför dörren. Stackarn vaknade efter middagssömnen och var ännu sjukare än innan. Det gör så ont i mig att se honom alldeles hängig, snorig och allmänt nere. Min älskade lilla, jag tar hellre allt det där och tusen gånger om än att lilla ska ha det. Mats ville bjuda på mat så vi åkte dit, tänkte att det blir väl varken sämre eller bättre för T om vi sitter hemma eller åker dit en sväng. Han var jätteglad och lekte hos Mats bra länge tills han helt plötsligt spydde upp en helt enorm hög slem på hans slipade, olackade trägolv. Ooops, T har gjort det igen! Sen lekte han vidare lika glatt. Det är konstigt att han kan vara så pigg och glad även fast han egentligen är så sjuk och trött. Mamma kom och hämtade oss och vi fick kämpa hela vägen hem för att T inte skulle somna i bilen. Hoppas i pyjamasen direkt när vi kom in och somnade direkt efter lite välling. Han har ätit jättedåligt hela dagen, inte ens välling har dugit. Fast har iaf fått i honom ganska mycket vatten och fruktdryck. Känns som om det är huvudsaken nu.
Imorgon väntar en ny dag och jag ska till skolan imorgon igen =) Den enda heldagen vi har, annars är det hemmastudier eller halvdagar. Jag känner mig riktigt peppad nu och hoppas att det här ska gå vägen =)
Det här blev ett riktigt tråkigt jävla inlägg. (ganska likt alla andra =P)
Nu ska ja springa upp till Madde en sväng innan jag också ska krypa ner i sängen. Patrick har blivit jätteförkyld och har feber han också så han blir hemma med Teo imorgon, vill inte att TO ska gå till dagis när han är så dålig. Så klart.
Aja men det var väl det enda jag hade på hjärtat.
M.

Kommentarer
Postat av: eda

Å vad kul att du har börjat nu! Det kommer säkert att bli jätte kul! synd att Teo är sjuk bara lilla stackarn! inget tråkigt innlägg,du brukar inte skriva nåt tråkigt ;) den biten står jag oftast för hehe! kraaam!

2008-08-26 @ 09:40:04
URL: http://edas.blogg.se/
Postat av: grannen ovanför :P

alltid lika snäll, du är nog ganska elak :P hahahaha!

2008-08-26 @ 21:11:17
Postat av: Maria

Tråkigt att Teo är sjuk. Typiskt när du ska börja skolan precis också. Men det går nog över snart.



Om du behöver hjälp med studierna så ställer jag gärna upp. Är det nåt jag kan så är det att plugga. Har ju gått alldeles för många år i skolan s.



Kram /M

2008-08-27 @ 08:33:25
URL: http://www.familjenlinden.se/wp
Postat av: lizze

hej madeleine :) hoppas du kommer ihåg mig lizze, hihi från fagersta :) kul att läsa om dig och se att allting går bra , du verkar trivas toppen. verkligen roligt :) kram L

2008-08-27 @ 14:41:26
URL: http://lisettel.blogg.se/
Postat av: eda

Vad faan nu får du skärpa dig! BLOGGA MER!!!

2008-08-28 @ 21:22:39
URL: http://edas.blogg.se/
Postat av: Loijsan

Duktig du e! skönt att du e peppad inför skolan=) ja kommer kanske upp nästa helg förresten...hoppas ni e hemma o vill umgås! Saknar er faktiskt! Men innan dess sirru ska ja på arbetsintervju=)) HOOHOO;) nu ska ja sova! Älskar dig!

2008-08-28 @ 22:59:38
URL: http://loveliloijsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0