Jul-08.

Trodde det knappt skulle bli någon jul när folk blev sjuka, krångel med bilar och annat som får hända när som helst under året men inte julen! Tillslut kom iaf alla hit som planerat efter mycket om och men. Hade en alldeles underbar jul med alla mina nära men saknade självklart min älskade Martin =( Får träffa han till veckan som tur är =)

Massa mat, prat och klappar, synd bara att det har varit lite påfrestande men den kåta lilla Nino som inte låter lilla damen vara ifred. Min far frågade helt oväntat om jag och Patrick kan ta hans hund för han misstänker att han är allergisk, vilket jag har svårt att tro att han skulle blivit men i vilket fall som helst så har vi henne kvar hos oss nu och hon är alldeles underbar. Sover iofs för det mesta men är riktigt charmig ändå.
Vi får väl se hur det funkar, bor ju ganska litet och så men förhoppningsvis får vi trean i mars. Kan alltid hoppas.
Hon är ju inte direkt en svår hund att ha förutom att hon är lite trög.

Dagarna har gått väldans fort och helt plöstligt ska alla åka hem. Pappa och Joni åkte redan på juldagen, tråkskallar!
Annlouise och farmor inbillar sig att dom ska åka imorgon. Det funkar inte så bra med Nino, eller jo det funkar men det är lite jobbigt för han har ingen direkt balans i sina kåthormoner eller vad det nu är för fel.
Jag hoppas att jag kommer på nån supersmart lösning på detta problem ikväll så jag inte blir av med mina raringar imorgon!

Idag var vi på knöttas och släppte båda hundarna så dom skulle få leka av sig och så nino kanske skulle vara lugn sen inne. Mycket riktigt lekte dom av sig, Saga jagade snön vi kastade och Nino jagade hennes ben och juckade sönder dom typ =P Stackars lilla nino gjorde sig illa på snön och började blöda på tre tassar men det var inte så allvarligt. Lite vass snö kan tydligen ställa till det på en liten vovve.

Teo har iaf fått fina julklappar och den bästa blev självklart hunden skulle ja tro=P Ungen älskar hundar så han är verkligen sysselsatt nu när det är två här. Han har fullt upp att komma bärandes på vattenskålar och torka hundslem som är lite överallt.

Nu ska ja pallra mig ur soffan och hämta ostbollar eftersom Loijsan envisades med sina jävla krokar. Sen ska ja ut med vovve innan vi sover också. Eller om Patrick skulle gå, det märks.
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: sina

Sådan husse sådan hund??? hehe. needå=)

Hälsa min söta Loijsan o ge henne en bamsekram <3

2008-12-26 @ 22:13:51
URL: http://www.sina-emmie.blogspot.com
Postat av: Eda

kåt Nino haha! Skulle de inte knippsas där?

Kanske skulle behövas! stackars vovve.

2009-01-02 @ 15:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0