ÅH!

Jag blir så jävla arg på HC här i Kilafors. Varför i hela helvete ska man anställa läkare som inte ens förstår svenska?!
Vi fick tid direkt ner till läkaren för att kolla Teos mun. Såklart ramlar han och slår munnen i tröskeln precis innan vi ska gå. Blodet forsade ur munnen på honom. Sån jävla otur JÄMT! Väl nere hos läkaren så rev Teo i ALLT. Han blev verkligen djävulen i barnformat igen och var riktigt påfrestande. Det slutade med att jag och P fick hålla fast honom medans läkaren kollade på dom där konstiga grejerna under tungan. Det var svårt att se eftersom han var svullen och det var massa blod efter att han ramlat men han hade aldrig sett nå liknande förr. Han hade inte en aning om vad det kunde vara. Han skulle hämta en annan läkare för att se om hon hade sett nått sånt och det stolpskottet som kom in höll jag på att skjuta, allvarligt. Hon frågade vad det var hon skulle kolla på och jag svarade extremt konkret: Under tungan har han nå konstiga utväxter. Hon tyckte jag skulle försöka håller honom i min famn medans hon skulle kolla i munnen men jag förklarade att det går inte, han öppnar inte munnen och glider ur mitt grepp då. Till slut fick jag henne att förstå att han måste ligga ner och efter att hon kollat så häver hon ur sig: " Jaa han är lite svullen på underläppen". DITT PUCKO!!!!
Det var under tungan hon skulle kolla och även fast jag förklarade fattade hon inte. Hon gick som tur va och den andra svenska läkaren sa att vi måste vänta tills svullnaden i överläppen efter att han ramlade lagt sig innan man han få upp munnen ordentligt och se. Både jag och P kom ut därifrån mer förvirrade än vi var innan. Patrick sa att vi skiter i att gå ner hit mer utan försöker få tid direkt upp till öron/näsa/hals i Bollnäs såfort svullnaden lagt sig.
Jag försökte få läkaren att iaf kolla på överläppen eftersom det blödde så mycket fortfarande och var såpass svullet men
han sa bara att det ger med sig. Jo det gör det säkert men det vore ju bra om han kunde kolla så att tänderna är hela iaf.

Väl hemma blödde det fortfarande lika mycke, det gör det än. Det ser jätte hemskt ut under överläppen och stackars kan knappt dricka. Jag blir bara mer och mer irriterad på den här lilla skithålan. Den dagen dom åtminstone skaffar ordentliga läkare som förstår en kan jag överväga att bo kvar. Nej usch, jag blir så arg.

Nu ska ja ta lite nyponsoppa och vänta på att prinsen ska vakna igen. Måste börja med maten också men min idétorka gör att det antagligen slutar med nått onyttigt.
Ha´re bra, hej.

Kommentarer
Postat av: Eda

Nää stackars, stackars lilla gull unge Teo!!!

jävla förbannade skit läkare!!! idioter!!!

förstår din vrede , jag blir själv förbannad så jag skakar!!! åhh.. hoppas lillen blir bättre :(

2008-11-04 @ 18:08:06
URL: http://dimones.blogg.se/
Postat av: Mari

Uscha läkare har vi mött på HC i kilafors med som man bara skulle vilja döda men men så jag gav upp den här skithålan o bytte till bvc o HC i bollnäs är så mycket bättre de kan jag lova här i kilafosr sopar dom bara problemen under mattan men i bollnäs tar dom i tug med de hela. Casper hade fått nå torra fläckar på kroppen så ja sa till på bvc men hon sa att de var bara o smörja med mjukgörandeo jag smörjde o smörjde men inget hände de bara blev mer o mer o hon skrev ut salva efter salva blev less o tog kontakt med HC o tänkte att man skulle få bättre hjälp men icke sa nicke. Från 4mån till 13mån så mådde casper dåligt o vi visste inte vad de var o dom här nere bara sa smörj så blir de bättre. Så vore ja dig så byt till bvc i bollnäs går väldigt lätt bara att ringa har nummer jag om du vill ringa dit. Hoppas han blir bättre o att de inte är något allvarligt Kram på dig!

2008-11-04 @ 22:05:09
URL: http://marajsan.blogg.se/
Postat av: Loijsan

Men Lilla T! va va e dom inte fattade me att dom skulle kolla under tungan! Va väl därför ni kom dit! IDIOTER.

2008-11-05 @ 10:57:05
URL: http://loveliloijsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0