Katt.

Idag var vi till Sibo medans T va på dagis. Hälsade på lite folk å mamma. Vi gick hem till Mattias men han låg å sov. Haha han sover med öppen mun så jag passade på att spruta vatten i munnen på honom, moahahaha! Han flög upp och såg helt skräckslagen ut. Men sen förklarade han att han hade drömt snuskdrömmar å då förstår jag om stackarn blir rädd när han vaknar av att det sprutas vatten i munnen på honom. Haha aja det var kul iaf. När jag var där såg jag hur bedrövligt hans stackars katt hade det, han hade ju mat å så men den lilla behöver kärlek. Och vem kan ge honom mer kärlek än min lilla T ? Så jag adopterade katten =) Men han hette Skipper eller nå annat delfinliknande namn så den behöver ett namnbyte. Har bara inte kommit på nå bra. När vi hämtat T på dagis å han kom hem var han alldeles tokig. Han sprang fram å tillbaka å skrek hej å asgarva åt den lilla missen. Kom och bar den stackarn i huvudet =S Aja kan ju inte alltid vara perfekt ;) Han har iaf varit jättesnäll och gosig med den lilla. Han har fått för sig en hel del konstiga saker som att stoppa ner katten i en kastrull bland annat men men, såna smällar man får ta när man är under vårat tak =P Teo har typ döpt om katten redan till TITTA men det känns som om det inte håller i längden ;) Han är så söt min lilla T. Imorgon är det datakunskap å sen barnmorskan. Ska bli skönt att komma hemifrån ett tag. Jag ska ju ha hemmastudier nu medans alla andra läser omv. kursen och har praktik. Det är ju lite tråkigt att inte träffa alla roliga i skolan men på torsdagar har jag ju data så jag får nöja mig med det ett tag till ;) Mamma ska köpa en av Tobias å Marias gamla vagnar så då får jag ta hennes å ha som dagisvagn. Snällt av henne, för en gångs skull =P Räkningen kommer väl som ett brev på posten. Haha nä det får jag inte hoppas. Nu ska ja hoppa in i duschen innan jag somnar i soffan ikväll igen. Fan det har blivit värsta dåliga vanan, måste skärpa mig. Sen ska ja dricka te och sooova i min underbara säng <3
M.

Kommentarer
Postat av: liza

Ne men å har ni skaffat katt, jag som änkte fråga om du skulle vilja ha en kattunge, eftersom vår katta ska få ungar typ vilke dag som helst :P jaja. Haha va gullig han e lilla Teo. Hade så bra! Kram

2008-09-17 @ 21:59:55
URL: http://mina3barnojag.blogg.se/
Postat av: Frida

Katten kan heta Lasse! för om jag hade en katt hade han definitivt hetat Lasse!

2008-09-18 @ 01:13:33
URL: http://givemefuel.blogg.se/
Postat av: Maria

Hm, döp katten till nåt som T lär sig säga ganska fort. Då blir det ju roligare än om du tar ett namn som han har svårt å lära sig. Det var mitt lilla tips. /M

2008-09-18 @ 09:57:14
URL: http://www.familjenlinden.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0