Så himla trött...

T somnade jättefint kvart över sju igår kväll. Jag å P gick å la oss strax efter elva. T sov jätteoroligt, gnällde och grät i sömnen men efter ett tag blev han lugnare. Vid två-tiden vaknade T och var helt hysterisk. Han bara grina, grina å grina. Jag tog upp honom och allvarligt ungen kokade nästan kändes det som. Hela han var röd och han småskakade precis som om han frös. Vi gick upp så T fick alvedon å gjorde välling. Men en timme efter att han fått alvedon var han fortfarande jättevarm men verkade inte frysa eller så. Jag blir självklart jättenojig direkt medans P helt lugnt: Men det är ingen fara med honom, han har bara feber, han kommer vara bättre imorgon när vi vaknar osv. Aja vi gick å la oss å T var inte lika ledsen längre men då vägrade han somna om istället. Han låg och pilla i mitt hår, klappa P på ryggen och gosa med snutten. När han väl somnade om, måste ha varit strax innan fem började missen busa med allt som kom i hans väg. Så det tog ett tag för mig att somna. Kvart i sju vaknade T igen och var jättepigg. Satte sig upp direkt och peka på katten och halvskrek Titta! Då var det bara att gå upp så glatt och göra välling. Han var inte så sugen på att ligga kvar å gosa, så fort vällingen var slut skulle han ner å busa med missen. Nu börjar ögonlockena se lite tunga ut på lilla herrn, han sitter längst ner i bokhyllan och gosar med snutten. Nu kom han å gosa å det är visst någon som behöver en ren blöja. Lika bra å byta den innan vi bådå somnar i soffan.
M.

Kommentarer
Postat av: eda

Lilla gullungen då! hoppas ni får sova inatt då! kram

2008-09-19 @ 21:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0