ÅH!

Idag har det varit kanonväder ute och det resulterade i att vi var ute på baksidan i två timmar på förmiddagen och lekte i snön. Inte så jätte avancerade lekar för min del dock men Patrick byggde grottor i den lilla snöhög han sparat på baksidan.
Patrick har stått och skottat baksidan i två dagar och bokstavligen tömt baksidan på snö så Teo kan gå omkring och leka.
Slitit som en djur för nånting som naturen skött själv inom en snar framtid, men men är man arbetslös så ;P

Pappa gick till grannkärringen vid tio imorse för att hjälpa henne skotta ner snö från taket och än har han inte kommit därifrån. Jag börjar verligen få lite onda aningar gällande det där besöket. Dom känner inte varandra, har inte ens sett varandra förr. Vilka idéer den där får säger jag då bara.

Annars har vi bara varit hemma idag, rensat i skrubben så nu ser det helt okej ut där iaf. Teo hjälpte självklart till så
det tog lite längre tid än vad jag hade hoppats på men det gör inget =)

Imorgon kommer mattläggaren och börjar med golvena =) Så himla skönt att det händer nånting, nu är det bara målaren vi väntar på så kanske man till och med kan vara hemma utan att må psykiskt dåligt över detta hemska skick på lägenheten.

Nu ikväll kom grannen över och gnällde att det låter lite väl mycket från oss, hon uttryckte sig ganska precis såhär:
Hej, min bebis är känslig för ljud och det låter från eran trapp så vi kan inte sitta i vardagsrummet.
Och sen låter det väldigt högt när erat barn leker och det stör oss.
Jag tände till direkt och förklarade för henne att våran son är 1½ år och det finns ingen möjlighet att få honom att låta mindre än han gör. Och att trappen låter är ingenting vi kan göra åt heller och det fattar jag inte hur hon ens kan nämna.
Vi är nästan aldrig på övervåningen, Teo leker jämt nere och vi har grindarna så han springer knappast i trappen.
Vi går upp och ner på morgonen och sen på kvällen, det är typ det enda. Och det är ingeting jag kan ändra på för jag tänker inte sova nere i skrubben direkt!
Ne det tyckte jag var ett onödigt klagomål från hennes sida, konstigt att dom hör oss så bra för vi hör inte grannarna mycket. Visst märks det att man har dom där men ingenting som man skulle få för sig att gnälla över.

Ne nu ska ja hoppa in i duschen och sen lägga mig i sängen och glo på en film.
Teo är hemma hela veckan som kommer, Patrick ska ta pappaledigt och spendera massa kvalitetstid med Teo.
Mysigt för dom, mindre mysigt för mig som måste plugga satan hela veckan!
Aja duschen vare!
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: Emma

men jisses, varför bor man i lägenhet för om man inte tål att höra sina grannar. Ja menar, okej om man lät tok mycke och onaturligt högt! men har man grannar så är de ju klart att de alltid hörs nånting från dem... Snacka om att störa sig på småsaker! Du skulle sagt åt henne å bygga sig en koja i skogen istället då! Usch va störande me folk som inte verkar ha nå bättre för sig än å klaga.





2009-03-15 @ 20:09:55
URL: http://hansson-linden.se/WP
Postat av: Tobias

Jag skulle kunna tro att hon tror att det var du som ringde securitas tidigare i veckan då, om det är den grannen jag tror att du pratar om. Hon hade nämligen satt upp några tavlor och vips så knackade det på dörren...

Aja, alltid kul med grannar... NOT!!!

Haha, kram

2009-03-15 @ 20:45:54
URL: http://www.familjenlinden.se/wp
Postat av: loijsan

hmm kanske e dags o försöka få sitt barn o tåla lite ljud då, annars kanske man inte ska bo där man har grannar! Vilken människa! Hon kan väl klaga till värden istället så får ni en ny trappa oxå så hon o hennes lilla ljudkänsliga bebis kan vara i vardagsrummet;)

2009-03-15 @ 21:23:51
Postat av: Andra grannen (Tessan)

Helt sjukt att en och samma granne gnäller både på Er och på Oss (skickade ju Securitas direkt till oss istället för att själv gå över)!! Men vad fan man styr väl inte hur barnen låter iaf....

Jag kan inte förstå att folk inte har annat att fokusera på!! Vi får ordna till en pakt hörru Madde! skrattar

2009-03-15 @ 21:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0