Baka liten bulle.

Imorse väckte jag Teo vid nio, gossen kan ju inte sova bort hela dagen.
Allt blir så försenat när han sover länge med frukost och lunch...
Efter en flaska välling och bus i sängen gick vi ner och åt frukost. Efter ett tag kom Mats förbi så då fikade vi lite
och sen gick vi till Knöttas och kollade tapeten som Mats var så snäll och fixade.
In på Ica på hemvägen sen åt Teo lunch och sov till typ tre.
När han vaknat kom Mattias så vi satt och pratade ett bra tag. Hann för ovanlighetens skull träffa honom den här
gången han kom hem, riktigt trevligt.
Sen åkte vi upp till mamma en sväng medans pappa åkte hem och käkade. Martin och T lekte ett tag men bråkade mest som vanligt. Inte alls roligt att dom inte kommer sams alls, Teo bara slåss och bits. Martin blir helt förtvivlad och förklarar för både mig och T att man inte kan slå lilla Teo för han är så liten men jag tror att det skulle behövas, att någon slår tillbaka så Teo inser att det gör ont och att man blir ledsen. Varken Martin eller barnen på dagis slår tillbaka så han inser nog inte det.
Det är ju en nackdel med att han enbart är bland barn som är bra mycket äldre än han själv.
Jag tog med mat som vi gjorde iordning hos mamma sen åkte vi hem när Mattias skulle ner till bussen.
Väl hemma igen badade Teo och jag for till Ica en sväng och handlade.
Sen kom jag hem och Patrick la Teo medans jag började baka lite.
Bakade vaniljbullar och krämbullar så nu kommer vi rulla fram hela högen känns det som.
Jag är helt slut i hela kroppen och har insett att jag ska baka massa nu medans jag fortfarande har ork till det så det finns hemma sen om det kommer folk och vill hälsa på både innan och efter att bebisen kommit.
När jag väntade T hade jag inte bakat nånting innan och hade inte lust med det direkt efter heller så då fanns det ingenting hemma att bjuda på, det är ju lite tråkigt.

Imorgon är det dagis för Teo igen efter en lång helg eftersom det var stängt i fredags. Det har varit en helg full av massa sömn och bus, tror han tycker det blir skönt att komma iväg på dagis igen. Han har verkat lite less på oss ;)

För tillfället sitter pappa i fotöljen och sover, han kom hit och skulle kolla på Beck men likförbannat sover han som vanligt.
Patrick ligger och kollar på film och jag ska nog ta och lägga mig nu.
Imorgon ska ja plugga och baka lite mer bullar, lika bra att fortsätta när man fått upp farten ;P
Hoppas att jag inte har så fruktansvärt ont i ljumskarna och höfterna imorgon bara, idag klarade jag knappt av att gå fram och tillbaka till Knöttas. Det känns ju lite sisådär att man knappt är kapabel att gå.

Jag hoppas verkligen att målarna och mattläggaren dyker upp snart, vill så gärna att lägenheten ska vara färdig innan bebis kikar ut. Förhoppningsvis får jag gå över lite så dom hinner med allt innan...

Grattis till Tobias och Maria också som fick deras lilla sessa inatt. Hon kika ut tidigare än jag trodde =)

Ne nu blire sängen innan jag somnar. Ska väcka pappa och kasta ut honom också ;P
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: Emma

Tycker de låter som att vi skulle träffas lite oftare så grabbarna får leka med varandra! Elton är också hopplös på att bitas! Så fort han ska ta av nattis, lucas eller någon annan nåt som han vill ha så tar han till tänderna! Och jag skäller och säger åt honom och försöker prata med honom att man INTE FÅR bitas men ingenting verkar hjälpa, så en dos av sin egen medicin kanske kunde göra susen :-)

2009-03-09 @ 08:52:37
URL: http://hansson-linden.se/WP

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0