Trött.

Imorse vaknade Teo kl 5, jag förstod att det skulle bli knas för honom när hans säng stod inne i vårat rum.
Mattläggaren hann bara spackla golvena igår så allt som var i Teos rum var intryckt i vårat sovrum.
Allt stod huller om buller i hela lägenheten. Ute i hallen stod kylen, frysen, diskmaskinen och spisen. Inne i vardagsrummet stod köksbordet, bänken, stolarna och en byrå i en hög. Idag blev iaf golvet i köket, Teos rum och hallen både uppe å nere färdigt. Skönt det, imorgon är det bara vårat sovrumsrum som ska slipas och sen ska mattan läggas in sen är alla golv färdiga om man bortser ifrån badrummena.
Målarna kommer på torsdag och börjar tapetsera, dom skulle börja med köket, hallarna och ena sovrummet. Sen ska takena på båda toaletterna målas också, och det andra sovrummet. Vet inte riktigt hur dom lägger upp det men jag hoppas att det går lika smidigt som det gjort med mattläggaren.
Riktigt trevlig gubbe, samma som fixade mina golv på Knöttas. Hoppas det är han som kommer och gör toaletterna också efter att målarna har målat om taket.
Blir intressant att se hur lång tid det kommer ta innan allt är färdigt, iofs har det gått förvånansvärt fort nu och det är jag väldigt tacksam över.
Tråkigt att vi inte får nånting gjort i vardagsrummet bara, det är där vi trots allt spenderar mest tid men men, man kan ju inte alltid få allt. Tids nog när ekonomin tillåter det ska vi måla om väggarna iaf, golvena ser inte för hemska ut så det kan man leva med.

Jag är riktigt nöjd med golvena hittils, mycket mycket finare än innan. Synd att man har så några mattor att välja mellan.
Det finns högst 10 mattor att välja mellan och då är det tre olika mönster med olika färger bara. Skittråkiga dessutom men det kunde knappast bli värre i den här lägenheten. Köksgolvet tycker jag riktigt bra om, det enda som man verkligen såg att det var till för köket. Resten tog vi bara lite hur som.
Det ska bli så spännande att se hur det blir när tapeter och lister kommer på plats sen. Tror det kommer bli kanon.
Sen är det bara köksbänkarna som ska bytas också.

Ne känner jag att hela det här inlägget hittils har bestått av lägenhetssnack så nu byter jag ämne, äntligen ;)

När vi hade vaknat till liv imorse klädde vi på Teo och gick hem till Camilla. Satt där så inte Teo och vi skulle vara ivägen här hemma. När vi varit där i typ 4 timmar skulle vi gå och möta Tomas och Annika vid konsum och då såg vi pappas bil på parkeringen. Tänkte direkt att han var hos grannkärringen men när jag sprang in med posten sitter han i soffan och skriker åt min data. Jag frågade varför han ens tänkte tanken att gå in till oss när vi inte är hemma och håller oss borta från VÅRAT hem för att inte vara ivägen, utan att ens höra av sig till oss. Han sa bara att han inte hade nå bättre för sig och sen ignorerade han mig när jag halvt skällde ut hans oförskämda beteende och attityd.
Jag sa att vi ska gå ut så han borde också göra det ryckte han bara på axlarna och satt kvar. Jag blev skitsur och gick iväg tillslut men han satt kvar där när vi kom tillbaka. Vi var väl borta i närmare en timme eller nå.
Han hälsade knappt på Patrick när han kom in men sen efter att vi varit hos Camilla ett tag till så var han helt plöstligt borta. Ja du, det är bara gudarna som vet vad den där människan tänker med.

Ne nu ska ja kolla på Tv och sen lägga mig tidigt. Golvgubben kommer klockan sju så det är lika bra att vara pigg å alert då, redo att fly fältet =P


Ha´re bra, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0