Fortfarande trött.

Kronisk sömnbrist känns det som.
Antar att det är det också.
Igår åkte vi till Tälje o hälsade på underbara lilla Emilia, Loijsan, Joni o Nino.
Jag, Patrick, Teo, Tilia, Tomas, Annika, Elias o Liam åkte ner :)
Blev minst sagt trångt i lilla lägenheten :)
Carro, Oliver o Colin kom och spenderade dagen med oss också :) Riktigt trevligt.
Vi var på nå ställe som jag inte minns vad det hette, haha :)
Torekällberget kanske det hette ;P
Jättemysigt o Teo hade jätteroligt bland alla djur :) Han köpte lite brända mandlar som han så glatt gick och smaska i sig :) Riktigt lyckad dag :)
Jag fick äntligen äta på kebab house igen å är därmed väldigt nöjd med besöket i Tälje :)

Vägen hem blev väldigt jobbig däremot. Våra precious somnade innan vi ens hann utanför sthlm men ganska snart vaknade Elias och skrek/grina/vråla hela vägen till Gävle.
Teo blev jätteorolig av att höra det så han började gråta i sömnen helt hysteriskt.
Stannade till i Gävle en sväng för T fick sendrag av att sitta still så länge i bilen, fanns liksom ingen plats att röra på hans små ben ens för vagnarna stod bak så sätet var framskjutet till max mot det andra sätet.
Men sen mellan Gävle-Kilafors gick allt fina fisken.
Patrick hade sovit å samlat ny energi så han satt o hade värsta konserten, det var nog bara barnen som uppskattade det men ändå ;)
Väl hemma sprang o härjade barnen i typ en halvtimme sen somnade dom bums fast dom sovit på hemvägen :)
Trodde natten skulle bli kaos men ojoj va fel jag hade. Teo sov till nio imorse, utan att vakna en enda gång.
Tilia gnällde efter nappen som envisades att hamna mellan spjälskyddet o väggen så det blev några vändor in till henne men annars sov jag som en stock :)
Har glömt att skriva att jag begav mig till Tälje även fast jag spytt dagen innan o nästan hela natten pga den jievla huvudvärken. Hade bara alvedon hemma som hjälper lika bra som mentos vid huvudvärk ungefär :P

Folk envisas om att jag har migrän men problemet är ju då att det inte är ofta alls jag har ont i huvudet. Snarare tvärt om, väldigt sällan tycker jag.
MEN när jag väl får ont i huvudet känns det som om näsan ska släppa från ansiktet, ögonen ploppa ut å som att skallbenet har värkt sönder. Denna enorma hemska smärta gör så att jag kaskadspyr tills det helt enkelt går över. Ingenting hjälper såklart. Men som sagt det kommer typ varannan- var tredje vecka bara, tack o lov!
Så nu kan jag glädjas åt att det dröjer nån vecka innan det kommer tillbaka :)

Ne nu måste jag väcka barn om dom ska somna ikväll, hamnade liiite ur rutin bara av en dag i Tälje men det är det värt :)
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, du har migrän. Man har inte ont i huvudet varje dag för att man har migrän. Det kan vara väldigt sällan. Och alla reagerar olika, men det där var ju beskrivningen av ett typiskt migränanfall. Gå till doktorn å få tabletter vettja.

Hade ingen aning om att så små barn kan få sendrag. Hur vet ni det? Säger han det eller?

/M

2009-11-30 @ 22:37:51
URL: http://www.familjenlinden.se/wp
Postat av: Emma

tycker också de låter som migrän, visserligen har ja aldrig haft de själv men ändå :-) Låter inte alls nå vidare vilket som så jag hoppas du får bukt med det!!



Jisses ungarna blir så himla stora, tycker verkligen vi skulle göra slag i saken å träffas nån dag så de får busa lite med varann! Är du hemma å har lite å göra nån dag till veckan ?

kram

2009-12-04 @ 08:53:30
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: loijsan

Vet du att i vår släkt så har nästan varannan migrän! Ja har ju oxå de o de e sällan ja har riktigt ont, men när de väl kommer kommer de ordentligt!

Tycker du ska be om o få riktig medicin mot de faktiskt! Eller så kan du testa en av mina tabletter! Hjälper dom så e de migrän helt enkelt!



Tack för att ni kom hit o va me oss hela dagen=)

saknar er massor redan!

Men nu ser de ju iaf ut som att vi kommer till nyår =)) då får vi iaf ses några fler dagar!

Äslskar er massor!!

Pussa

2009-12-04 @ 22:34:39
Postat av: sina

Tycker det låter helt klart som migrän!

Och det e verkligen ett rent helvete o lida av det=(

Hoppas du får tid hos nån vettig doktor, snarast!

Under tiden kan du ju testa receptfria prep som oxå är väldigt bra. Eeze o sån du vet.

Massa kramar

2009-12-06 @ 21:20:30
URL: http://www.sina-emmie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0