GAAAH!

Jag är på riktigt dåligt humör ikväll. Inte roligt alls...
Dom är inte färdiga med dom här jävla rören så det är fortfarande hål in till båda grannarna.
Tilia är helgalen i sin gåstol vilket är underbart att se men jag har inte ens en kamera att filma med så jag går omkring och är jätte arg och svär över min fattigdom hela dagarna!
Teo har börjat bitas, HELA tiden. Mig biter han inte men Patrick. Ständigt, så fort han får chansen tar han en tugga.
Hur ska man få honom att sluta med det?
Idag är första natten båda barnen ska sova inne i deras rum, det gick lite sisådär.
Det tog en och en halv timme för Teo att somna, men inge skrik och gråt så det är ju positivt.
Tilia däremot har liiite feber, ont i munnen och är jättemammig, hon ville INTE sova inne i det andra rummet.
Nu för drygt fem minuter sen har hon somnat efter ca 2 timmars kamp.
Jag har tröstat och kramat och burit och slitit som ett djur för att hon ska vara glad och dessutom inte väcka grannarna. Hoppas dom har lite överseende med situationen iaf, somliga mer än andra skulle ja kunna tro.

Imorse skulle vi ta en promenad till mamma så gubbarna fick jobba här hemma ifred, då var självklart inte hon hemma så då gick vi till min mormor och morfar istället. Jag passade på att sy gardiner av tyget jag köpte på IKEA för några dagar sen medans Teo och Patrick var i skogen och lekte. Tilia satt så snällt och kollade på sin sömmerska till mor ;)
Blev kanon med gardinerna, visseligen bara svarta men dom gamla mossgröna var inte så vackra så det blev en jädra skillnad tycker jag.

Vi har dessutom fått mamma och Åkes soffa för dom hittade ny. Nu har vi en stoooor jätteskön soffa som tyvärr ser ut som skit men det struntar jag i.
Nu kan jag iaf sova på soffan och det är huvudsaken :)
Den är röd och inte alls så vacker men ojojoj va mycket skönare än dom andra vi hade!
Men nu så är det så att mamma och Åke köpte riktigt fin soffa som jag självklart vill lägga vantarna på!
Om mamma får bestämma står dom kvar där uppe i Sibo men eftersom Åke är lite småkär i mig så kan jag nog charma till mig dom om jag har kaffet färdigt när han kommer och några nybakta vaniljbullar ;)
Haha, att jag aldrig kan vara nöjd. Det förvånar mig inte heller :P
Jag har nog fått nån soffmani sen jag fick se mina alldeles nya, vita, fina soffor blir förstörda mitt framför ögonen på mig, det känns fortfarande väldigt surt och jag kommer nog aldrig släppa det.

Ne nu ska jag ta och sova så jag orkar baka lite imorgon medan farbror frej är på dagis.
Vaniljbullar a´la Madeleine och hederliga mockarutor.
Natti natt.


Kommentarer
Postat av: Ida

bra att man vet man ska skicka tyg till om vill ha gardiner sydda ;)

2009-09-21 @ 23:59:53
URL: http://idalind3ns.blogg.se/
Postat av: Ida

såå irriterande när man vet vart man lagt dom sen är dom inte där :( haha ja du får satsa på de :) Kan du konkurrera ut shubi i kilafors :p

2009-09-22 @ 19:03:14
URL: http://idalind3ns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0