Gnuggar och gnussar!

Min stora "häppiga" (Martins ord för häftig som T tycker är skitroligt) Teo har dom senaste dagarna
gått och kliat och gnuggat sig i ögonen konstant! Han blir riktigt förbannad och kommer och skriker att
jag måste göra nånting men jag vet inte vad jag ska göra. Han har fått skölja och torka ordentligt men
ändå börjar han efter några minuter igen.
Nu undrar jag om någon kunnig människa därute möjligtvis vet om man liksom kan få kli i ögonen om man har dålig syn? Jag har sett att han sitter och kisar (heter det så?) när han kollar på tv:n, som om han liksom inte ser ordentligt eller måste anstränga sig för att kunna urskilja saker o ting på tv:n.
Eller om man är hundallergiker, kan man få kli i ögonen då eller får man typ utslag?
Eller vad sjutton det nu kan vara, jag har suttit o klurat men blir inge klokare.
Hoppas nån vet, men det blir nog en tripp till HC o kolla, men han är liksom inte svullen bara lite röd i ögonen. Inge kladd eller nå annat som inte hör hemma heller.
Nu måste jag hänga tvätt.
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: sina

jag vet inte om man kan få det av dålig syn,

kanske kan man det?

Jag kände en kille förr som hade opererat sig för dålig syn o han fick torra ögon o kisade.

Däremot vet jag att man kan få kli i ögonen av pälsdjur. Och utslag med. Emmie är allergisk och måste ta antihistaminer fört.

Även kyla kan göra att det blir så.

Undrar om det finns ögondroppar till så små?

Hoppa det ger med sig! kramar

2010-11-24 @ 13:33:17
URL: http://www.sina-emmie.blogspot.com
Postat av: Helena

Jag kan av egen efarenhet säga att de kan både vara allergi och dålidsyn! Jag får jätte rinnande ögon vid allergi och som torra om jag glömer glasögonen när jag sitter vid tven.



Bäst är att kolla allergin först, de är nog billigast. Men om han kisar vid tv tittande så är de bra att kolla synen oxå! Kan sitta ju sitta ihop med annat om man har dålgsyn som huvudvärk...



Hoppas de hjälpte lite!

2010-11-24 @ 16:33:44
URL: http://lindevall.webblogg.se/
Postat av: Anja

Ring sjukvårdsrådgivningen och fråga dom.

1177 är numret om du inte har det redan

2010-11-24 @ 19:43:00
Postat av: Loijsan

Man kan absolut få kli av dålig syn.

Det kan klia av att man är trött i ögonen liksom för att man anstränger dom. Så kunde ja få förut!

Men kolla upp det så att ni vet! Lika bra ju!

2010-11-29 @ 15:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0