Istället för tårar...

Som åtminstone trogna läsare vet så har det varit mycket tankar och funderingar kring våran älskade Saga.
Då dumma jävla jag inte tidigare kunnat se att detta ska komma så har vi satt oss i situationen att vi inte
har råd att ha kvar Saga. Det är så jävla pissigt och jag blir så himla ledsen och besviken på mig själv!

Jag gick o trodde att man åtminstone skulle få en liten utbetalning från CSN i december gick ju på en nit.
Inte en krona på hela december. Mitten av januari kommer första.
Jag hatar pengar, jag hatar att prata om pengar och jag hatar verkligen den stora bristen på skiten!

I vilket fall som helst så efter att ha dragit ut på det ett bra tag la vi med stor sorg i hjärtat ut en annons.
Massa, säkerligen underbara människor har ringt och mailat.
Men jag får panik, jag vill ju inte det här. Hur ska jag kunna se någon annan familj gå iväg med MIN hund ännu en gång?!
I månader gick jag och saknade denna underbara och ska jag då klara av att släppa henne igen med vetskapen om att det är mitt egen jävla misstag?! Förra gången kunde jag inte påverka.

Efter att praktiskt taget bestämt att en familj ska komma nu på torsdag för att träffa henne har jag bara lust att ta henne och springa så långt ut i skogen som möjligt och stanna där.
Jag klarar inte av det. Jag tänker inte göra det.
Ända sen vi la ut den där annonsen har hon gått och kollat på mig med sina extra ledsna ögon,
hon är vacker den här donnan och hon får mitt hjärta att smälta.
Hon kommer och buffar och knuffar och vill inget annat än att man bara ska vila handen på hennes enorma huvud.
Jag älskar den här hunden.
Barnen är helt fästa vid henne, Teo skulle mest troligt aldrig förlåta mig. Det är ju hans bästa vän också.

Jag vägrar. Jag säljer hellre min själ än den här hunden!
Eller åtminstone bilen, eller något annat skit som faktiskt inte spelar någon som helst roll.
Jag skulle hellre skuldsätta mig upp över öronen än att inte få ha min älskade Saga kvar.
Det finns ingen människa som skulle se henne på samma sätt, hon skulle aldrig bli lika uppskattad igen.

Jag tänker ta bort den där annonsen och ringa till dom människor som ville komma och träffa henne och säga att det faktiskt inte kommer bli så. Jag klarar inte av det.


Nu ska jag hoppa in i duschen och försöka klura ut något sätt att tjäna riktigt snabba pengar på!
Sen ska jag krypa ner bredvid min sjuka sambo.
Ha´re bra, hej.


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag lider med er! Men kan inte annat än att tycka att du gör helt rätt. Klart hon ska va kvar så länge som möjligt. Vad har ni för hundmat?? Nemo fick nå skit mat ifrån ICA under min sjukskrivning för vi helt enkelt inte hade råd med annan mat. Ni kommer lösa detta!

2010-12-01 @ 06:44:26
URL: http://lindevall.webblogg.se/
Postat av: Loijsan

Hon är en underbar varelse "lilla" Saga.

Hopps verkligen det kan ordna upp sig så att hon kan vara kvar hos er!

Såklart är det tufft, men om det går tills dess att du börjar jobba blir det kanske lättare sen?!

Håller alla tummar!

2010-12-01 @ 09:06:36
Postat av: Marion

Vad tråkigt att det ska vara så här, men jag tycker att ni gör rätt i att behålla henne!



Håller med föregående talare, vad äter hon för mat? Kanske kan hon leva på husmanskost några dagar i veckan?



Jämför försäkringar, om ni kanske kan skaffa en billigare försäkring, eller kolla upp om den försäkringen ni har verkligen är "nödvändig".. Ofta har man ju bitar i försäkringar som kostar pengar som man kanske inte behöver egentligen..



Minska på godis och tuggsaker om hon har sånt, det är under en kortare period och hon kommer inte dö av det :)



Såg att dom sökte folk på nya Sibylla-kiosken, kan det vara något? Det är ju kvällstid, så det kanske går att kombinera med plugg.. Är väl kanske inte alltför exklusivt, men det är ju ett jobb och jag tror att det kan vara roligt!



Håller alla tummar och tår att det ska funka för er att behålla henne!



Kram

2010-12-01 @ 20:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0