Jag skulle vilja informera allmänheten...

om att studievägledarna på Bollnäs stadshus är ett jävla skämt!
I augusti förra året började jag studera på Komvux Vård.
Innan det var jag till stadshuset och träffade en av dessa studievägledare.
Denna hjälpte mig med min ansökan till skolan för HT och VT och CSN, då sånt är helt främmande för mig.
Sagt och gjort, allt funkade jättebra i skolan och med CSN hela förra terminen.
Denna vecka startade vårterminen men då visade det sig att jag inte är registrerad på kurserna jag ska läsa.
Nånstans har min ansökan gått upp i rök och ingen människa kunde förstå hur det kunnat hända.
Jag har blivit kallad till kursstart men ändå fanns jag inte med på några klasslistor.
När jag väl kom till skolan för att styra upp detta upptäcker en av damerna på skolan att jag inte har blivit betygsatt på förra terminens kurser. Jag har skött skolan alldeles utomordentligt och har fått slutbetygen för kurserna skickat på mail men detta fanns inte med i deras data.
Jag blev vansinnig och hittade två av mina lärare och frågade hur det kom sig att en hel termins skolarbete inte finns betygsatt i deras data, hon hade inget vettigt svar på det.
Jag sa vänligt till henne att senast imorgon (dvs idag) ska mina betyg finnas inskrivna.
När jag sedan skulle träffa någon av studievägledarna för att kunna ansöka på nytt till kurserna jag har kvar så fanns såklart ingen anträffbar. "Lämna namn och nr i receptionen så hör någon av dom av sig"
Hela dagen gick utan att någon hörde av sig, och jag blev mer och mer arg! De flesta kurser har ju redan startat!

Men sen 16.15 ringer en av dom o så lyckas jag övertala henne att hon ska lägga till mig på ett antal kurser, jag hade pratat med skolan o kollat så det fanns plats på dom och så.
Då blev hon lite bitter då jag måste läsa kurserna i en annan ordning eftersom jag har en hel del färdigt.
När det saknades 50 poäng till heltidsstudier bestämde hon att lägga till en 200 poängskurs, det var enligt henne det enda sätter vi kunde lösa detta på.
Sååå nu kommer jag antagligen plugga arslet av mig, men lika glad för det är jag ;P
Jag hoppas iaf att det löser sig nu illa kvickt med skolan o ansökningar osv så jag får pengar från CSN nån gång.
Senaste utbet var i november så kronorna börjar sina såhär snart två månader senare!

Ne nu blir det frukost med min T.
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: Loijsan

Alltså hur korkade kan dom vara?

Ska du dessutom prioritera för att klara av att vara någon sorts klon och befinna dig på två platser samtidigt, kanske dom kan prioritera att hjälpa personer som dom faktiskt ställt till det för!

2011-01-12 @ 12:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0