Jag blir så jävla frustrerad!

Jag har ju valt en annan väg i livet än de flesta andra, gör saker i lite fel ordning och
har hittills inte haft några direkta mål i livet som jag kämpat att uppfylla.
Något jag däremot den sista tiden har kämpat med är den här undersköterskeutbildningen.
Juni är det färdigt, ingen är så lycklig som jag för det!

Men något som gör mig så fruktansvärt arg och frustrerad är när jag ser folk
som inte har utbildning gå in och ut på t.ex ålderdomshemmet som ligger här bredvid.
Hur tänker personalen på resursen/kommunen som väljer att spara pengar genom
att ha outbildad personal? Jag säger inte att alla som jobbar och är outbildade är opassande
men varför ta någon utan när det finns så många med utbildning som går arbetslösa?
Enligt min åsikt ska personer med utbildning gå före, varför ska annars dessa utbildningar existera?
Jag blir helt enkelt trött på att människor utan utbildning går före, av vilken anledning?
Jo för att det är billigare, de kan inte kräva lika mycket i lön som någon med utbildning.
Detta är något som verkligen sticker i mina ögon och jag tycker att det suger!

Tillbaka till mina enorma framtidsvisioner ;)
När jag under de senaste året sett att jag faktiskt är kapabel till att sköta mina studier
och få mer än godkänt på mina kurser känner jag mig lite överdrivet ambitiös.
Varför nöja sig med bara undersköterska?
Mitt nästa mål är ett fullständigt slutbetyg, därefter om jag inte ändrat mig blir det
sjuksköterskeutbildning. Det är ju mycket möjligt att jag ändrar mig men
i vilket fall som helst måste jag ju ha ett slutbetyg.
Jag kan inte ens sitta och vara optimistisk över detta, jag är fortfarande så
jävla arg på det här skitjobbautanutbildningnärdetfinnsutbildadeattanställa!

Nu tänker jag sätta mig och sura över det istället.
Ha´re bra, hej!



Kommentarer
Postat av: emma

sånt där stör jag mig också på, att outbildade människor får jobba! Om man någonsin ska få upp statusen för jobb inom skola/omsorg så måste kraven efter utbildat folk höjas!

2011-03-25 @ 20:27:35
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: Jossan

åh tror att du ska bli min nya förebild ! Alla säger att om man skaffar barn tidigt så får man ingen utbildning. DU är ett stort exempel på att om man vill så går det :D ! Orkar inte lyssna på alla som säger, "du kommer gå på soc hela livet utan utbildning." Blir så arg på dom.

Hoppas att allt går vägen för dig :D ! du e grym ! :D !

2011-03-26 @ 09:59:55
URL: http://josefinefridabirgitta.blogg.se/
Postat av: Loijsan

tror faktiskt inte att det är helt fel att göra som du gjort!

När man blivit äldre och faktiskt har haft tid att fundera kan man ju direkt plugga till nåt som man faktiskt vill.

Jag menar hur många 16-17åringar vet när det är dags för gymnasiet vad man verkligen vill i livet!

<3

2011-03-29 @ 11:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0