Sportlov...?

Tänk om jag kunde ha fått sportlov denna vecka som alla andra små bortskämda elever i grundskolan och gymnasiet. Men nej då, Madeleine ska ha MASSOR att göra på båda kurserna så
ögonen står i kors och jag sliter snart av mig håret.
Idag har jag däremot vägrar plugga och städat precis hela lägenheten, nu vet inte jag exakt hur stor våran lägenhet är men den är över 90 kvm. Den känns vissa dagar för liten men när det är dags att städa är den för stor.
Men alla sängar är renbäddade, allt är skinande rent och tvättkorgen tom, det blev den enda prestationen från
min sida idag medans barnen var sina 5 timmar på dagis.
Sen blev det mellanmål, lek&bus, middag. Allt detta medans Patrick först var i Gävle sen upp till Bollnäs direkt.
Nu ikväll stack han iväg och träna, tur att barnen sover för jag har ingen energi till att lattja mer idag.
Imorgon är barnen lediga och det är tänkt att jag ska försöka hinna med att plugga lite medans Tilia sover middag.
Vi får se hur det blir med det.
Jag ligger i soffan och kollar på tv4plus, sexlingar i familjen. Herremingud, vilken fantastisk familj!
Här har jag huvudvärk med två ungar, men det paret är ju helt otroliga!
Visserligen tror jag att om man får så många barn samtidigt ser man nog till att få tid tillsammans mycket oftare
än folk som har ett par-tre barn i olika åldrar. Dom verkar ha fantastiska familjer som ställer upp
som barnvakt så dom får rå om varandra, vilket många andra inte har.
Det är verkligen inspirerande att se deras vardag. Riktigt häftigt att få 6 ungar samtidigt, inte lika häftigt när alla hamnar i 2-årsålder med trots och potträning ;)
Ne nu får jag asont i handleden av att böja händerna helt märkligt för att kunna skriva så nu ska jag fortsätta
förundras över dessa människor.
Ha´re bra, hej!


Kommentarer
Postat av: emma

sådär tänker ja när ja ser familjen annorlunda ibland å.. Själv håller man ju på att bli vansinnig när ens egna håller på.. tänk att ha 3-4 ggr så många ungar?! INSANE!! men ändå tar dom de med sån ro och är helcoola :-p

2011-03-10 @ 21:20:08
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: Ida S

Ibland önskar jag att man fick mer egentid tillsammans med sin sambo, även fast vi "bara" har två barn så behövs det. Evis är inne i en trots period där hon gråter och skriker rakt ut om hon inte får sin vilja igenom, när vi går på affärn kan hon sätta sig mitt i gången i ren protest och sura. Att vara småbarnsförälder är ett tufft men älskvärt jobb =)

2011-03-15 @ 08:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0