Lite smått irriterad.

Det är allt för många människor som jag har fått en helt annan syn på den senaste tiden.
Somliga är idioter rent ut sagt, medans andra bara är lite fucked up!
Då de senaste veckorna varit asjobbiga och med snabba vändningar märker man vilka
som faktiskt hänger kvar efter varje vändning.
Jag är bara så fruktansvärt trött på människors påhittade engagemang, men va tyst istället för
att göra dig till åtlöje och såra andra.
Så tycker jag iaf, och nu vet alla om det så nu är det ur världen!

Patrick har jobbat borta i några veckor nu, snart når han ett personligt rekord tror jag ;)
Marika har varit hemma ifrån sjukhuset i två veckor och bor hos oss tillsvidare.
Det blir ju såklart lite pusslade med tider till njurläkare, provtagningar, röntgen, cellgifter osv men
tack och lov finns det några vänliga själar som ställer upp ;) Skulle underlätta att ha ett eget körkort
när något som detta inträffat. Men tack vare Elizabeth så kommer jag förhoppningsvis ha det snart :)
Jag är snart färdig i skolan, vilket känns skit för att jag har inte en jävla aning om vad jag ska göra till hösten, vet inte om jag ska fortsätta plugga eller söka fler jobb. Förhoppningsvis kommer jag
komma på något bra.
De senaste veckorna har varit rätt så hektiska. Jag har haft min praktik som jag skrivit tidigare nere på HC, samtidigt som jag pluggat ikapp massor av rester sen tiden i Uppsala, tjuvstartat mitt sommarvik med massor av extra skift typ kvällar direkt efter HC, skrivit in mig på körskolan och ska ta körkort, hinna sköta hem och barn och samtidigt ge Marika den tid hon behöver att sitta och bearbeta allt som hänt henne har varit det jag spenderat tiden på. Lördag-söndag jobbade jag sammanlagt 23,5 timmar och hann knappt se skymten av varken barn eller karl på hela helgen.
Den här veckan jobbar jag också massa extra. Igår, idag, imorgon och fredag vad jag vet än så länge.
Lördag är det tänkt att jag ska hinna med min familj lite, spendera lite kvalitetstid med mina hjärtan.
Veckan efter det har jag typ 2 körlektioner varje dag, kvällsskift och sen jobb hela helgen, och skolan då såklart för då är min praktik slut.
Nu ser det ut som om jag har gnällt tillräckligt om hur fruktansvärt upptagen jag är, haha!
För första gången i hela mitt liv är det verkligen full rulle från morgon till sena kvällarna och såklart måste jag få gnälla över det samtidigt som det är väldigt givande och fruktansvärt bra med lite extra klirr i kassan för en gångs skull, om så bara över sommaren ;)
Snart kommer nog Marika hem, hon har varit i Bollnäs med pappa och ätit pizza så jag bad dom handla hem lite så jag kan baka något till HC och ta med som tack att dom varit så himla förstående och snälla och duktiga och lärt mig MASSOR. Jag har haft helt fantastiska handledare som visserligen är lite högt utbildade egentligen för att ta emot en usk-elev men det är jag tacksam över!
Ne nu ska jag nog försöka vika in lite tvätt innan marika kommer.
Ha´re bra, hej!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Tycker du gör det jävligt bra som har orken att göra allt som du gör! Kram

2011-05-25 @ 20:41:17
Postat av: Eda

Du är duktig, jävligt duktig som har så många bollar i luften och så mycket ansvarstagande som du går med. Marika är nog väldigt glad att hon har en så underbar stora syster! Stolt över dig! Detta fixar du ska du se, ge inte upp!

2011-07-13 @ 07:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0